معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت به تصویب می رسد.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۶۶
زمان تصویب آیین‌نامه ثبت سفارش واردات خودرو/ آغاز بکار شرکت مشترک رنو و ایدرو

به گزارش جام جم آنلاین از شاتا، محسن صالحی نیا گفت: ثبت سفارش خودرو برای بررسی و مدیریت بیشتر به صورت موقت متوقف شده است اما در این مدت واردات خودرو از محل ثبت سفارشات قبلی که اعتباری شش ماهه داشتند، ادامه یافته است.

وی با اعلام اینکه آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت به تصویب می رسد، افزود: این آیین نامه در کمیسیون مربوطه در هیأت دولت نهایی شده، کارهای کارشناسی آن انجام شده است و به زودی به تصویب نهایی می رسد.

صالحی نیا خودروهای موجود در گمرکات که از محل ثبت سفارشات قبلی است را مشمول این آیین نامه دانست و تصریح کرد: در این آیین نامه برای خودروهای موجود در گمرکات و خودروهایی که در آینده ثبت سفارش می‌شوند یک روال تعریف می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت سایت شرکت بن رو برای فعالیت در زمینه قرارداد سرمایه گذاری مشترک رنو و ایدرو نیز تصریح کرد: شرکت بن رو به چند شرکت زیر مجموعه سایپا تعلق دارد و به دلایل فنی تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن ظرفیت تولیدی خود برای تولید محصول مشترک رنو با ایدرو فراهم ندیده است.

ثبت شرکت مشترک برای انجام قرارداد سرمایه گذاری رنو و ایدرو تا 20 روز آینده

صالحی نیا با اشاره به سفر مدیران رنو به تهران، افزود: در یک هفته اخیر با حضور مدیران ارشد رنو در کشور 2 محور پیشنهاد شده و قرار است یک شرکت مشترک برای انجام این قرارداد سرمایه گذاری تا 20 روز آینده به ثبت برسد. همچنین برای شروع کار و خرید زمین و ایجاد زیر ساخت‌ها نیز 3 منطقه شناسایی شده است.

وی با اعلام پیشنهاد دادن 2 سایت برای تولید مشترک به رنو، ادامه داد: این تولید بر پایه یک پلتفرم در کلاسA و 5 نوع خودرو در کلاس B و B+ است. این پلتفرم ها طرح روز هستند و حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در شرق پاریس رونمایی شده اند. از سوی دیگر برنامه زمانبندی به زودی نهایی می شود و تولید پس از ثبت شرکت مشترک انجام خواهد شد.

ظرفیت تولیدی سایت بن رو فعال می شود

صالحی نیا با بیان اینکه ظرفیت تولیدی سایت بن رو حتی بدون واگذاری به قرارداد مشترک رنو و ایدرو فعال می شود، گفت: در صورت عدم توافق با بن رو از ظرفیت تولید در خودرو سازی‌های دیگر استفاده می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی، گفت: در بخش‌های مختلف صنعت به لحاظ مقیاس و رشته نیاز به نوسازی به نوسازی، اصلاح ساختار و افزایش شاخص‌های مناسب از نظر بهره وری، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت و تنوع داریم که از آن‌ها به عنوان زیر مجموعه طرح نوسازی یاد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها