سامسونگ در گلکسی اس 9 سعی خواهد کرد تغییراتی را در محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت اعمال کند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۷۴
لو رفتن محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 9 در اسکرین شات S Health + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، سامسونگ در سال جاری میلادی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 را عرضه کرد که هر سه آن‌ها از یک سبک طراحی نو و صفحه نمایشی بزرگ موسوم به “نمایشگر بی‌نهایت” برخوردار بودند. کاهش حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر این گوشی‌ها باعث شد تا سامسونگ اسکنر اثر انگشت را به پشت بدنه و کنار لنز دوربین انتقال دهد، اما همین تغیر به ظاهر کوچک تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی شد که کاربران به پرچمدارهای این شرکت وارد کردند. در واقع قضیه از این قرار بود که نزدیکی بیش از اندازه اسکنر اثر انگشت به لنز دوربین باعث می‌شد تا کاربر هنگام استفاده از اسکنر، به صورت ناخواسته لنز دوربین را لمس کرده و بر روی آن لک بیندازد.

سامسونگ با آگاهی کامل از این مشکل مطمئناً در محصول آتی خود، یعنی گلکسی اس 9 سعی خواهد کرد آن را برطرف کرده و تغییراتی را در محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت اعمال کند. با وجود اینکه پیش از این نیز گمانه‌زنی‌های زیادی در این مورد مطرح شده و حتی تصاویر رندر شده‌ای نیز منتشر شده بودند، اما اطلاعاتی که به تازگی در مورد اپلیکیشن S Health منتشر شده مهر تأیید دیگری بر این مطلب زده است.

بر اساس تصویری که از نحوه کارکرد برنامه S Health (برنامه‌ای در حوزه سلامت که به بررسی ریتم ضربان قلب کاربر می‌پردازد) منتشر شده و در بالا می‌توانید آن را مشاهده کنید، اسکنر اثر انگشت در زیر لنز دوربین و در واقع در بهترین جای ممکن در مرکز پنل پشتی قرار گرفته است. این در حالی است که سنسور تشخیص ضربان قلب نیز در سمت راست لنز دوربین تعبیه شده است.

این طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ این بار راه حل بهتری برای محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت پیدا کرده و با انتقال آن به پایین لنز دوربین، احتمال لک افتادن بر روی لنز را کاهش خواهد داد. البته هنوز هم با توجه به اندازه نسبتاً کوچک اسکنر اثر انگشت، شاید کاربران در ابتدای کار کمی در استفاده از آن بدون لمس لنز دوربین، دچار مشکل شوند، اما پس از مدتی کار کردن با گوشی و عادت کردن به محل قرارگیری و اندازه اسکنر، به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در این زمینه وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها