ترافیک در حال حاضر در آزادراه قزوین-کرج-تهران در مقاطع گلشهر (رفت و برگشت)، پایانه شهید کلانتری و پل کلاک و در محورهای تهران-پاکدشت و شهریار-تهران نیمه‌سنگین است.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۳۸
رانندگان محورهای سردسیر زنجیرچرخ داشته باشند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

‌کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2133 دستگاه تردد‌شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 5.8 درصد کاهش‌ نشان می‌دهد.

در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 17.4 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفت؛ مسافران با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب‌ کنند.

در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج-تهران در مقاطع گلشهر (رفت وبرگشت)، پایانه شهید کلانتری و پل کلاک و همچنین در محورهای تهران-پاکدشت و شهریار-تهران نیمه‌سنگین و در سایر محورهای اصلی کشور تردد به صورت روان است.

‌پرترددترین جاده‌های کشور

آزادراه ‌‌کرج‌-تهران، آزادراه‌‌ تهران-کرج‌، آزادراه ‌قزوین‌-کرج، آزادراه کرج-قزوین، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران‌‌‌‌، محور تهران-پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت-تهران، محور ساوه-تهران و تهران-ساوه‌‌‌‌ در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ 17 تیر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور فرعی گنجنامه – تویسرکان، واقع در استان همدان، از مورخ 16 آذر 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور پونل – خلخال‌ واقع در استان گیلان، از مورخ 16 آذر 96 تا اطلاع بعدی، به‌دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی‌ حتماً زنجیر چرخ داشته باشند.

‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاهی جاده‌ای

محور سیرجان-بندرعباس، واقع در استان کرمان، از روز‌ 1 تیر لغایت 1 دی 96، از ساعت 7 الی 18، به‌دلیل اجرای عملیات بهسازی و تعویض روکش آسفالت، کیلومتر 65 الی 71، مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین باند قدیم سیرجان-بندرعباس به صورت دوطرفه انجام می‌شود.

محور کندوان‌ از مورخ 29 مهر لغایت 23 آذر 96، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه‌ و سه‌شنبه هر هفته به غیر از ایام تعطیل و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، در حوزه استان البرز از ساعت 23 الی 5 بامداد و در حوزه استان مازندران از ساعت 21:30 الی 5 بامداد روز بعد به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر(شماره 5) و بهسازی سیستم روشنایی تونل کندوان، مسدود است و تردد از محورهای فیروزکوه و هراز انجام می‌شود، در زمان اجرای عملیات، محور کرج-چالوس از ساعت 21:30 در حوزه استان مازندران (در مقطع مرزن‌آباد) و از ساعت 23 در حوزه استان البرز (در مقطع میدان امیرکبیر کرج) تا ساعت 5 بامداد روز بعد مسدود ‌است.

محور هراز (قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم - تونل جدید امامزاده هاشم) واقع در استان مازندران، از مورخ 10 آبان لغایت 30 آذر ماه 96، به صورت 24 ساعته به‌دلیل اجرای عملیات رفع مشکلات ناشی از نفوذ آب و یخ‌زدگی، آب بندی و ایمن سازی‌، حدفاصل کیلومتر 102 ‌محدوده اجرای عملیات (تونل جدید امامزاده هاشم) مسدود است و تردد از محور قدیم هراز محدوده گردنه امامزاده هاشم انجام می‌شود.

در محور قدیم تهران – قم، واقع در استان تهران، تا روز 20 اسفند 96، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 8 الی 18‌ و همچنین روز‌های سه‌شنبه از ساعت 8 الی 14 هر هفته، به غیراز ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات تراش، لکه‌گیری و روکش آسفالت‌ کیلومتر 15 الی 48 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور(یک سوم مسیر) انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها