حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

بخش‌هایی از دولت مانند بچه پولدارها هزینه‌ می‌کنند

دیروز لایحه بودجه سال 97 توسط رئیس‌جمهور به مجلس تحویل شد و در ابتدای تشریح آن آقای حسن روحانی گفت این لایحه بر اساس یک برشی از برنامه چهارساله دولت است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۹۹
لزوم انطباق بودجه با برنامه ششم توسعه

این مساله با انتقاداتی همراه بود، به این دلیل که مجلس نهم یک سال و مجلس دهم نیز یک سال زمان گذاشتند تا برنامه ششم توسعه را تهیه و تدوین کنند و بر اساس قانون باید لایحه بودجه برشی از برنامه پنج‌ساله توسعه باشد اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده و لایحه بودجه 1397 بر اساس برنامه چهارساله دولت دوازدهم تهیه شده است.

برنامه ششم توسعه به عنوان قانون بالادستی لوایح بودجه و سایر قوانین محسوب می‌شود و باید همه طرح‌ها و لوایح در سال‌های پیش‌رو بر مبنای احکام برنامه ششم تدوین،‌ بررسی و اصلاح شود بنابراین لایحه بودجه سال آینده نیز در مجلس بر مبنای برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انحرافات آن نسبت به قانون برنامه اصلاح خواهد شد.

البته هنوز در مورد جزئیات بودجه نمی‌توان اظهارنظر کرد اما بر اساس آنچه رئیس‌جمهور اشاره کردند دولت از یک طرف بنا دارد یارانه 30 میلیون نفر را قطع و فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، یارانه پرداخت کند و از سوی دیگر اصلاح قیمت‌ها را در حامل‌های انرژی انجام دهد.

آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی بر اساس قیمت تمام‌شده منطقی و فوب خلیج فارس خوب است به شرط آن که مابه‌التفاوت آن به صورت نقدی پرداخت شود و اگر قیمت جهانی کاهش پیدا کرد نرخ بنزین هم کاهش یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها