نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه نمایندگان سران قوا برای بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری فردا یکشنبه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۸۱
جلسه سران قوا فردا برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین جلسه نمایندگان سران سه قوه برای رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری، افزود: سه تیم برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری تشکیل شده که در حال انجام فعالیت های خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: جلسه نمایندگان سران سه قوه برای بررسی آخرین وضعیت سپرده گذاران فردا یکشنبه تشکیل می شود تا اقدامات این سه تیم مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، درباره این سه تیم که برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری تشکیل شده افزود: نخست مقرر شده تیمی ایجاد شود تا افرادی که سبب شدند که وضعیت موسسه به اینجا برسد و کسانی که کم کاری کرده و قصور داشته اند شناسایی شوند.

پزشکیان ادامه داد: تیم دیگری ایجاد شده تا اموالی که با سرمایه سپرده گذاران توسط مدیران این موسسه تاکنون خریداری، معامله و جابجا شده شناسایی شود و حتی اگر با چند واسطه این اتفاق افتاده باشد این اموال بازگردانده شود.

پزشکیان گفت: تیم دیگر ایجاد شده که بر روی اموال موجود مدیریت کند و کار تسویه را انجام می دهد.

وی یادآور شد: این تیم باید پرداخت های بعدی را انجام دهد و تا سقف میزان اموالی که شناسایی و کشف می شود بدهی ها و سپرده هایی که بیش از 200 میلیون تومان است را پرداخت می کند، که در این تیم دو نفر از نمایندگان مجلس، نماینده قوه قضاییه، بانک مرکزی به عنوان نماینده دولت و دو نفر از نمایندگان سپرده گذاران و گروه تسویه که اکنون روند تسویه را انجام می دهند.

پزشکیان گفت: براساس آخرین تصمیم مقرر شده تا مبلغ 200 میلیون تومان به تمام سپرده گذاران موسسه فرشتگان، (با مبلغ 200 میلیون تومان سپرده و بیش از این میزان سپرده)پرداخت شود و به مابقی تعاونی ها تا میزان 100 میلیون تومان پرداخت شود، که این اقدام در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها