معضل جدید ورزش ایران: «من نخستین نفر هستم»

نخستین ها در ورزش ایران!

تیم پرفکت کاراته ایران که به نمایندگی از ایران در دومین دوره رقابت های جهانی ورزشهای رزمی بودو در کشور آذربایجان، شهر باکو شرکت کرده بود با کسب ۸ مدال طلا و دو نقره موفق به تصاحب مقام قهرمانی در قسمت سمیرکنتاکت (سبکهای آزاد) شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۷۶
ایران با قهرمانی از آذربایجان برگشت / پرفکت کاراته چیست؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، در این دوره از رقابت ها علاوه بر ایران کشورهای روسیه، بنگلادش، گرجستان، افغانستان، ازبکستان، ترکیه، قبرس، پاکستان، هندوستان و آذربایجان شرکت داشتند.

اما پرفکت کاراته ورزشی رزمی است که خیلی ها از نوع آن خبر ندارند. پرفکت کاراته واقعا چیست؟ پرفکت کاراته یک واژه ترکیبی به زبان انگلیسی و ژاپنی است و از دو کلمه پرفکت به معنای کامل و یا بدون نقص و کلمه بعدی کاراته است که همه به معنای آن واقفند.

پرفکت کاراته یعنی به تکامل رساندن کاراته با فنون جدید و روش های جدید.

ابوالفضل عسکریان رییس کمیته پرفکت کاراته در اینباره گفت: «سبک "پرفکت کاراته" درس سال 1380 راه اندازی شد، در سال 83 موفق شدیم آن را به جهان معرفی کنیم . در سال 92 نیز مجوز این سبک جهت حضور در رقابت های بین المللی صادر شد.»

وی افزود: «ما تا به حال سه دوره مسابقه پرفکت کاراته برگزار کرده ایم، برای نخستین بار در باکو نیز رقابت های بین المللی را تجربه کردیم. »

رییس کمیته پرفکت کاراته ایران در ادامه گفت: «ما در 12 استان نمایندگی داریم. تا به حال 11 دوره رقابت های قهرمانی کشور در ایران برگزار کرده ایم که هیچ وقفه ای در بین این 11 دوره دیده نمی شود. پرفکت کاراته سبک بسیار پرکاری در ایران است.»

عسکریان در پایان گفت: «فدراسیون در این سبک بسیار پرکار است. ما برنامه های بسیار زیادی برای پیشرفت این رشته در دست اجرا داریم. بیش از 15 کشور نیز با ارسال دعوتنامه هایی از ما درخواست همکاری دارند. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها