عملیات جستجو برای پیدا کردن کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه که گرفتار بهمن شدند به دلیل سردی و تاریکی هوا متوقف شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۹۱
امیدی به زنده ماندن کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پس از ساعت‌ها جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه نهایتا تا شامگاه جمعه جسد دو تن از این افراد که بر اثر سرما جان باخته بودند پیدا شد.

با توجه به سردی و تاریکی هوا معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان اعلام کرد عملیات جستجو متوقف شده و فردا مجددا از سر گرفته می‌شود.

جسد دومی که عصر جمعه پیدا شد مربوط به مرتضی غلامپور از کوهنوردان مطرح ایرانی است که از وی به عنوان پلنگ برفی نیز یاد می‌کنند.

عملیات جستجو برای یافتن مفقودشدگان در اشترانکوه از سوی تیم‌های امدادی هلال احمر در حالی انجام شد که دو بالگرد نیز در این راستا به امدادگران کمک می‌کردند.

شایان ذکر است یک تیم کوهنوردی 14 نفره که از مشهد برای صعود به اشترانکوه آمده بودند بامداد جمعه با مشکل مواجه شده و تعدادی از آنها گرفتار بهمن شدند.

بر این اساس تیم‌های امدادی توانستند 6 نفر از کوهنوردان را نجات دهند اما 8 تن دیگر گرفتار بهمن شدند که تاکنون جسد دو نفر از آنها پیدا شده است و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به شواهد موجود مبنی بر گرفتار شدن مابقی مفقودشدگان در بهمن احتمال زنده ماندن آنها در این شرایط وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها