سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چرا با کارلوس کی‌روش مشکل دارد، اضافه کرد: من مشکلی با کی‌روش ندارم.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۵۷
ناگفته های برانکو درباره کی روش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، برانکو ایوانکوویچ با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه شما درباره اینکه مربیان خارجی برخلاف مربیان ایرانی رُک حرف می‌زنند، گفت: هنوز ایرانی نشده‌ام، اما خیلی نزدیکم. هر چه زمان می‌گذرد بیشتر به ایرانی‌ها نزدیک می‌شوم.

وی درباره دوران کودکی خود در کرواسی یادآور شد: ما در یک شهر کوچک زندگی می‌کردیم. شهری که وقتی با بچه‌ها فوتبال بازی می‌کردیم فردی که توپ داشت حرف اول و آخر را می‌زد. در واقع او بود که خودش پنالتی‌ها را می‌زد و ستاره تیم بود. در کل خاطرات خیلی خوبی از کودکی به یاد دارم و روز‌های بسیار خوبی بود. آن موقع هم وضعیت مالی خانواده‌مان هم بد نبود، اما پولدار نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا در کودکی هم لجباز بود یا نه، خاطرنشان کرد: بله در کودکی بیشتر لجباز بودم، اما هر چه بزرگ‌تر شدم لجبازیم کمتر شد. الان وقتی یکسری رفتارها را از بازیکنان می‌بینم آستانه تحملم بالاتر رفته است.

برانکو راجع به اینکه چرا دوران بازیگری کوتاهی داشته است، عنوان کرد: من به مدت 13 سال در لیگ برتر یوگسلاوی سابق بازی می‌کردم و هافبک چپ پا و شماره 10 تیمم بودم. فوتبال را خیلی زود و در 30 سالگی کنار گذاشتم و همان موقع رفتم دنبال مربیگری و تا الان ادامه کارم در این عرصه پیدا کرده است. اینکه بخواهم فوتبالم را با یکی از بازیکنان ایرانی مقایسه کنم سخت است، اما کمی شبیه محرم نویدکیا بازی می‌کردم. البته محرم از من بهتر بود و در کل او یک بازیکن خاص بود.

وی با اشاره به همکار قدیمی‌اش بلازویچ نیز گفت: بلاژ در حال حاضر بازنشسته شده است، اما خداراشکر شرایط جسمانی خوبی دارد. او از نزدیک فوتبال کرواسی را دنبال می‌کند و در سن 83 سالگی در خیلی از بحث‌های فوتبالی و غیرفوتبالی هم شرکت دارد. من و بلاژ ترکیب مدیریتی خیلی خوبی را تشکیل داده بودیم و باعث افتخار من است که هفت سال کنار بلاژ بودم و با او در جام جهانی تیم سوم دنیا بودم. در آن مقطع من همزمان در باشگاه هم کار می‌کردم. خاطم هست آن زمان که با ایران بازی دوستانه داشتیم او بعد از بازی گفت اگر یوگسلاوی سابق بتواند ایران را شکست دهد یک توپ فوتبال را قورت خواهد داد. او به این خاطر این حرف را زد که واقعاً تیم ایران را تیمی با کیفیت می‌دانست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که برخی در ایران بلاژ را مربی سیاه‌باز و دروغگو خطاب می‌کردند؛ تصریح کرد: بلاژ شخصیت بسیار جذابی دارد و بیش از 50 سال در کار مربیگری نتایج خوب کسب کرد که مقام سومی دنیا با کرواسی بهترین آن بود. او رفتارها و شخصیتش خاص بود و خبرنگاران هم واقعاً دوستش داشتند.

برانکو در ارتباط با اینکه چرا بلاژ به او لقب پرفسور را داده بود، اظهار داشت: من فوق لیسانس تربیت بدنی در شاخه فوتبال را دارم و در دانشگاه هم فوتبال تدریس می‌کنم. تخصصم این است و این طور نیست که وقتی عینک می‌زنم بلاژ به من بگوید پرفسور. اگر عینکم را بردارم شما مجری تلویزیون را استقلالی می‌بینم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بلاژ از او بابت پذیرفتن پیشنهاد سرمربیگری ایران ناراحت نشد، گفت: نه، چرا باید ناراحت شود. او خودش از ایران پیشنهاد داشت، اما او به خاطر مشکلات جسمانی راهی کرواسی شد.

برانکو درباره اینکه پس از صعود ایران به جام جهانی 2006 تا آغاز جام جهانی به نظر می‌رسید این ذهنیت برای او وجود داشت که ممکن است مانند ایویچ پیش از جام جهانی 98 فرانسه برکنار شود، گفت: این را نباید از من بپرسید. این افکار همیشه هست. ما آن زمان گروه خیلی سختی داشتیم. ما و ژاپن با هم و جزو اولین تیم‌ها بودیم که به جام جهانی صعود کردیم. ما تیم خوبی را تشکیل دادیم. ما در جام ملت‌ها سوم شدیم و پیروزی‌های قاطعانه هم کسب می‌کردیم.

وی در خصوص اینکه آیا خودش هم شنیده بود که قرار است برکنارش کنند، اظهار داشت: یک صحبت‌هایی شده بود. اینکه زیبا بازی نمی‌کنید؟ من می‌پرسیدم که زیبا بازی کردن چیست و معیار آن چیست؟ میانگین گل‌های زده ما 2.86 بود و 80 درصد بازی‌های را می‌بردیم. بازیکنان ما این پتانسیل را داشتند که در دو جام جهانی دیگر هم بازی کنند. شاید کلاً سه بازیکن داشتیم که می‌توانستیم بگوییم آخرین جام جهانی‌شان است. علی دایی، سهراب بخیتاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی و بقیه باید می‌ماندند. آنها می‌توانستند در دور بعدی هم به جام جهانی بروند.

سرمربی سابق تیم ملی در واکنش به این مسئله که آیا منظور او این است که آیا تیم ایران می‌توانست در جام جهانی 2006 به دور بعدی صعود کند، خاطرنشان کرد: می‌توانستیم به جام جهانی بعدی هم برویم. منظور من جام جهانی بعدی بود، نه دور بعدی. ما در جام جهانی 2006 بدون آماده‌سازی وارد مسابقات شدیم، چون باشگاه‌ها به دلیل لیگ قهرمانان آسیا اجازه ندادند بازیکنان به اردوی تیم ملی بیایند. علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده 10 روز مانده به شروع جام جهانی به تیم ملی اضافه شدند. محرم نویدکیا و علی کریمی مصدوم شدند و اولین بازی علی کریمی پس از شکسته شدن مچ پایش، بازی دوستانه با کرواسی پیش از جام جهانی بود. او بدترین مصدومیت را پشت سر گذاشت، چون در بازی بایرن برابر هامبورگ که او مصدوم شد، من در ورزشگاه بودم. مهدی مهدوی‌کیا مشکل کمر داشت، وحید هاشمیان لیگامنتش آسیب دیده بود و فریدون زندی هم همین‌طور.

برانکو افزود: ما تا دقیقه 60 دیدار با مکزیک خیلی خوب بودیم، اما دو اشتباه در آن جام جهانی داشتیم. یکی از اشتباهات‌مان مقابل پرتغال بود که آن زمان بهترین تیم تاریخ این کشور را با فیگو و رونالدو داشت. اسکولاری هم سرمربی‌شان بود که ما را 2 بر صفر بردند، با یک پنالتی و شوت 30 متری دکو. آنگولا را هم باید می‌بردیم و به نظرم اگر اشتباهات نبود، از آن گروه هم می‌توانستیم صعود کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید برانکو بعد از جام جهانی ارزشی قائل نبود که به ایران نیامد و پاسخگو نبود، اظهار داشت: اصلاً چنین چیزی نبود. من قراردادم تمام شده بود. من قبل از جام جهانی قراردادم تمام شده بود. در آلمان ماندم و بقیه بازی‌ها را نگاه کردم. دادکان هم از سمت ریاست فدراسیون کنار رفت، داود بگوویچ که مربی دروازه‌بان‌ها بود به ایران برگشت، اما دو ماه در فدراسیون کسی نبود با او صحبت کند. من هم قراردادم تمام شده بود.

وی در خصوص اینکه چرا پس از جام جهانی به مردم ایران پاسخی نداد، گفت: همه خبرنگارها در آلمان بودند و بعد از آخرین بازی‌مان نشست خبری برگزار کردم و می‌توانستند هر سؤالی دارند، بپرسند. فضا باز بود و می‌توانستند هر سؤالی دارند بپرسدند. ما رفتار شفافی داشتیم و شرمنده کسی هم نشدیم. ما سربلند بودیم و مانند عربستان سعودی شش یا هفت گل نخوردیم. ما با مکزیک زمان زیادی از بازی یک - یک بودیم و پرتغال هم به سختی ما را برد، با یک پنالتی ناشیانه.

برانکو در خصوص اینکه چرا با علی کریمی که به ساک پزشکی لگد زد برخوردی صورت نگرفت، تصریح کرد: بازی با پرتغال بود و من آن صحنه را ندیدم. من لب خط بودم و قرار نبود همه چیز را ببینم. علی کریمی را درک می‌کنم، چون از او به عنوان بازیکن بایرن مونیخ انتظار بالایی می‌رفت و هیچ‌کس درک نمی‌کرد به او چه می‌گذرد. کریمی بعد از مصدومیت سختی که داشت، شرایطش سخت بود. علی کریمی استعداد بالایی دارد و به نظر من در حد مسی است، اما مصدومیت شرایط او را در آن زمان سخت کرد.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 در پاسخ به این سؤال که آیا دستیاران او هم نگفتند کریمی به ساک پزشکی لگد زده است، گفت: وسط بازی بود. بعد از بازی فهمیدم و صحبت کردیم و در آخرین بازی مقابل آنگولا هم بازی نکرد.

برانکو در واکنش به این مسئله که آیا این درست است که از کریمی خواسته بود برای بازی با آنگولا گرم کند و تعویض شود اما او قبول نکرده است، اظهار داشت: کریمی بازی نکرد، برای اینکه آماده نبود و مصدومیت داشت. همیشه گفته‌ام این بدشانسی من، ما و ایران بود که بهترین بازیکن‌مان برای بازی‌ها آماده نبود.

وی درباره اینکه چرا در بازی دوم تیم ملی در جام جهانی به یک باره خبر آمد که دایی به دلیل کمر درد بازی نمی‌کند در حالی که برخی گفتند این بهانه‌ای است و به دلیل انتقادها از عملکرد دایی مقابل مکزیک چنین بهانه‌ای تراشیده شده است، اظهار داشت: در محبوبیت و معروفیت آقای علی دایی همین بس که امسال هم برای قرعه‌کشی جام جهانی دعوت شد و بازیکنی است که بیشترین گل ملی تاریخ فوتبال را زده است. او تمام زندگی‌اش را برای فوتبال و تیم ملی ایران گذاشت. زمانی که ما بازی‌های مقدماتی جام جهانی را انجام می‌دادیم ( زمان بلاژوویچ) در فیفادی بازی نمی‌کردیم، اما علی دایی باشگاهش را رها می‌کرد و به بازی‌ها می‌آمد. به نظرم دایی اکنون هم می‌توانست بهترین پست‌ها را در AFC داشته باشد، اما او به دلیل علاقه‌اش به فوتبال مربیگری می‌کند و می‌خواهد دانش و تجریباتش را در اختیار دیگران قرار بدهد.

این مربی کروات درباره سؤال مجدد در مورد علی دایی و داستان کمر درد او در جام جهانی 2006 خاطر نشان کرد: در آن مقطع روی دایی فشار زیاد بود. ضمن اینکه با توجه به تاکتیکی که ما برای جام جهانی در نظر داشتیم، دایی قرار بود فقط در بازی با مکزیک و آنگولا بازی کند، چرا که پرتغال سرعتی بازی می‌کرد و ما نیاز به بازیکن سرعتی در خط حمله داشتیم تا در ضدحملات به گل برسیم. البته در کنار این مسائل دایی کمر درد هم داشت. او حتی عضله دوقلویش هم پاره شد، اما با همه این دردها جای بحث برای بازی کردن او وجود نداشت و دایی اصلاً به خاطر شرایط جسمانی‌اش از تیم ملی دور نمی‌ماند، چرا که با تمام وجودش برای ایران بازی می‌کرد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا زمان مربیگری‌اش در تیم ملی اصرار داشت از بازیکنانی چون کاملی‌فرد، بدواری، علوی و میرزاپور استفاده کند، خاطرنشان کرد: همه نفراتی که در تیم ملی حضور داشتند از بهترین‌ها بودند. علوی در هافبک دفاعی خوب کار می‌کرد. میرزاپور واقعاً بهترین بود.

برانکو راجع به اینکه چرا در زمان حضورش در تیم ملی دو مربی دروازه‌بان‌ها در کادرش داشت، اما با این حال میرزاپور بدترین بازیکن ایران در جام جهانی بود، عنوان کرد: من سجادی را به کادرم اضافه کردم تا یک مربی ایرانی کنار بگوویچ که بیشتر از هزار بازی در سطح اول فوتبال یوگسلاوی داشت تجربه کسب کند. من یک سؤال دارم. اگر میرزاپور بد بود چرا او بعد از جام جهانی همچنان دروازه‌بان اول تیم ملی بود؟ در آن مقطع ما بهتر از میرزاپور نداشتیم، اگرچه او دروازه‌بان کاملی نبود.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا در سال‌های حضورتان در ایران هنوز زبان فارسی را یاد نگرفته‌اید؟»؛ گفت: اگر من فارسی را یاد نگرفتم مشکل از مترجمم و رضا (چلنگر) است که آنها نگذاشتند من فارسی یاد بگیرم. یک بار به مترجمم گفتم که چرا صحبت‌های من را ترجمه نکردی؟ که مترجم به من گفت مهم نبود ولش کن. (با خنده)

برانکو درباره اینکه آیا اصطلاحات ایرانی مثل "زن ذلیل" را می‌شناسد، ادامه داد: بله این واژه را رضا به من می‌گفت و می‌گفت که من زن ذلیل هستم! البته مترجم الانم زن ذلیل است! من خودم هم یک زن ذلیل هستم!

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه آیا صحت دارد بلاژویچ برای خواستگاری رضا چلنگر از همسرش پادرمیانی کرده است، تصریح کرد: بله، ایشان تمام تلاشش را برای مجاب کردن همسر رضا به کار بست، چون خانم رضا خیلی زیبا بود و از سر او هم زیاد بود. (با خنده) البته رضا بعدها ثابت کرد که استحقاق داشتن این همسر را دارد.

وی در واکنش به این جمله که بلاژویچ دو سال در ایران بود و آخر هم نتوانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد، یادآور شد: من در ادامه کار ایشان را جبران کردم.

برانکو در پاسخ به این پرسش که چرا خانواده خود را برای سکونت به ایران نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: به دلیل شغل و تحصیل اعضای خانواده‌ام، آنها نمی‌توانند در ایران بمانند.

وی درباره اینکه آیا مشکلی برای تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس وجود دارد و هنوز قراردادی را با این تیم امضا کرده است یا خیر، گفت: هنوز نه، یکسری مسائل هنوز وجود دارد که باید حل شود. ما در حال بحث هستیم. مشکلات فقط مالی نیست و یک مجموعه از بحث‌هاست، چون در قرارداد همه بندها مهم خواهد بود و نه فقط بحث مالی.

«شما در سال‌های حضورتان در پرسپولیس یک بار مصاحبه‌ای کردید و گفتید که من با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و نه با شخص یا مدیرعامل، اما در ادامه یکبار زمانی که طاهری استعفا داده بود شما از او حمایت کردید، این تناقض به چه معناست؟»، برانکو در پاسخ به این پرسش توضیح داد: من همیشه حمایت می‌کنم، اما نمی‌توانم روی یکسری از مقررات که در جامعه حاکم است، تغییر ایجاد کنم. من خارجی هستم و با باشگاه قرارداد دارم و نمی‌توانم بگویم اگر فلانی مدیرعامل نباشد دیگر من سر تمرین نخواهم رفت، چون قانون و مقررات وجود دارد. من از طاهری بابت همه همکاری‌هایی که وجود داشت تشکر کردم و در حالی که ایشان را از قبل نمی‌شناختم، اما در این مدت همکاری خوبی داشتیم.

وی درباره سؤالی مبنی بر اینکه «در یک بازی قرار شده بود فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی را به دلیل اختلافاتی که با اسپانسر داشتند بازی ندهید، اما شما آنها را بازی دادید؟»، افزود: آنها در آن بازی بازی نکردند. من این دو بازیکن را از اردوی تیم اخراج کردم، چرا که فکر می‌کنم بازیکن باید به وظایفش نسبت به اسپانسر و باشگاه توجه کند. به‌هرحال ما داریم از اسپانسر تغذیه می‌شویم اما در هر مواردی باید طبق خواست باشگاه عمل شود.

وی درباره اینکه ترجیح می‌دهد تیمش برنده دربی باشد یا قهرمان لیگ شود، گفت: یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید شما امتیاز بازی با تیم‌های کوچک را جمع کن، در آخر قهرمان خواهی شد، اما خوب می‌دانم برای هواداران پرسپولیس دربی از اهمیت بالایی برخوردار است. به این خاطر به این بازی هم نگاه ویژه‌ای دارم. خوشبختانه ما در این فصل دربی رفت را بردیم و حالا برای قهرمانی تلاش می‌کنیم که واقعاً کسب این عنوان مهم‌تر است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ارتباط با جدایی پیام صادقیان که در زمان حضور او در پرسپولیس اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: پرواضح است که صادقیان کیفیت خاص خودش را دارد، بازیکنی که نمی‌شود او را پیش‌بینی کرد. او با هیجان و انگیزه زیادی بازی می‌کند و به همین خاطر شرایط متفاوتی دارد. او همیشه روی لبه نظم و بی‌انضباطی است. خودتان می‌دانید نظم در فوتبال چقدر اهمیت دارد. من معمولاً نمی‌توانم بپذیرم بازیکنی حادثه‌ساز باشد. به‌هرحال او از پرسپولیس رفت و اینکه حالا مقصر خودش بوده یا کس دیگر مهم نیست و خیلی به آن فکر نکردم.

برانکو درباره برخوردش با رامین رضاییان و کنار گذاشتنش از پرسپولیس نیز تصریح کرد: رامین کیفیت خاص خودش را دارد و کارنامه او در پرسپولیس و تیم ملی مشخص است. او بازیکن خوبی است که همچنان در تیم ملی بازی می‌کند اما من در جناح راست حسین ماهینی در اولویتم بود و در کنار او صادق محرمی جوان را داشتم بازیکنانی که قابل اعتمادتر هستند و بیشتر در خدمت تیم بوده و هستند.

وی راجع به اینکه آیا رضاییان را به خاطر رفتنش به ترکیه به طور کل از پرسپولیس کنار گذاشت، عنوان کرد: زمانی که رامین به ترکیه رفت و برگشت من تیمم را بسته بودم. فلسفه کاری‌ام به این شکل است که اگر تیمم را ببندم دیگر سخت می‌شود بازیکنی به جمع‌مان اضافه شود یا اینکه بخواهم بازیکن فیکس تیمم را از ترکیب کنار بگذارم. رامین برگشت و در چند بازی به میدان رفت، اما من از عملکرد او در برخی از بازی‌ها رضایت نداشتم. او هم در حد و مرز در اختیار تیم بودن یا عدم در خدمت تیم بودن، قرار داشت. او بیشتر از اینکه خودش را با تیم تطبیق دهد انتظار داشت که دیگران خود را با او تطبیق دهند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شرایط بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس و رفتار متفاوتی که با او در مقایسه با رامین رضاییان داشت، گفت: قبل از هر چیز بگویم طارمی و رضاییان بعد از اتمام قراردادشان راهی ترکیه شدند و من بابت این قضیه ناراحت نشدم و هیچ‌کس هم نباید ناراحت می‌شد. در فوتبال حرفه‌ای حق بازیکن است که در مورد آینده‌اش تصمیم بگیرد. مهدی بهترین بازیکن و گلزن لیگ برتر بود که راهی ترکیه شد و برگشت. او را هم چند هفته نیمکت‌نشین کردم و بعد به میدان فرستادم که البته عملکرد خوبی داشت، اما رضاییان دیرتر از طارمی به تیم برگشت، ضمن اینکه من به رامین فرصت دادم تا خودش را تحمیل کند، اما او از این فرصت استفاده نکرد و صبور هم نبود.

برانکو در مواجهه با این سؤال که آیا او در جریان نوع بازگشت طارمی به پرسپولیس بود یا نه و می‌داند جریان محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس به چه خاطر بوده است، گفت: وقتی مهدی برگشت من چند بار پیگیر این ماجرا شدم و پرسیدم آیا مشکلی برای بازگشت تو به وجود نیامد که گفتند نه، همه چیز در کنترل است. اینکه بخواهم تمام قضایا را پیگیری کنم، کار من نیست و باشگاه باید این کار را می‌کرد، اما به‌هرحال اشتباهاتی از سوی باشگاه و طارمی سر زد که الان تاوانش را پس می‌دهیم.

وی در ادامه در ارتباط با اتفاقات حاشیه‌ای رخ داده قبل از دیدار حساس تیمش مقابل الاهلی عربستان در دبی خاطرنشان کرد: این اتفاق چهار روز قبل از بازی ما با الااهلی رخ داد. من بسیار عصبانی شدم. ما برای یک کار جدی و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دبی رفته بودیم و انتظارم این بود که بازیکنان نه صددرصد، بلکه دویست درصد روی بازی تمرکز کنند. به‌هرحال ما آن مسابقه را به مانند یک الماس درآوردیم و در حالی که یک یار کمتر داشتیم با نتیجه 3 بر یک برنده شدیم. من بازیکنان خاطی را جریمه کرده بودم، اما به خاطر درخواست بزرگ‌ترهای تیم و عملکرد خوب آنها در بازی از خطای‌شان گذشتم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه راجع به حضور برخی بازیگران تلویزیونی در اردوی تیمش در دبی عنوان کرد: من در جریان این قضیه قرار نداشتم، اما وقتی در باشگاه ایرانیان دبی اقامت پیدا کردیم فهمیدم که برخی بازیکنان با بازیگری که گفتید بیرون بودند و آنها را جریمه کردم. همه جای دنیا مشابه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و بازیکنان ممکن است اردوی تیم را ترک کرده و راهی کنسرتی شوند، من از باشگاه خواستم نفرات خاطی را جریمه مالی کند که به نظرم این سخت‌ترین جریمه برای هر بازیکن است. الان هم می‌گویم اگر هر یک از این بازیکنان خطای‌شان را تکرار کنند این بار آنها را کنار خواهم گذاشت.

برانکو در پاسخ به این سؤال که چرا با کارلوس کی‌روش مشکل دارد، اضافه کرد: من مشکلی با کی‌روش ندارم. حداقلش این است که هر یک از ما ایده‌های خاص خودش را دارد و فلسفه کاری‌مان مشخص است. چرا باید با او مشکل داشته باشم؟!

وی در ارتباط با این قضیه و اینکه قبلاً با کارلوس کی‌روش شام می‌خورد، اما الان با وی به مشکل خورده است، افزود: نه، من با کی‌روش شامی نخوردم. یک موضوع را شما نمی‌دانید. وقتی کی‌روش برای اولین بار قصد داشت به ایران بیاید با من تماس گرفت و در مورد ایران و فوتبالش اطلاعاتی خواست. به او گفتم اگر از ایران پیشنهاد داری حتماً به آنجا برو، چرا که ایران کشوری است که مردمش عاشق فوتبال هستند و بازیکنان و به قول خود کی‌روش کارگرهای بزرگی در اختیار دارد که پتانسیل بالایی دارند. من به کی‌روش تأکید کردم که شما می‌توانید با این نفرات نتایج خوبی بگیرید. من فقط یک جا با تصمیم کی‌روش مخالفت کردم و آن تابستانی بود که او قصد داشت بازیکنان مرا به اردو ببرد و من مجبور بودم تا یک هفته مانده به آغاز لیگ با پنج بازیکن تیمم تمرین کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد درخواست جدید کی‌روش مبنی بر اینکه ملی پوشان تیم‌ها بعد از هر بازی لیگ به مدت یک روز و نیم در اختیار تیم ملی باشند، گفت: من نمی‌دانم این قضیه چطور سازماندهی خواهد شد. ممکن است یک تیم چهارشنبه بازی داشته باشد و تیم دیگر پنجشنبه و چند تیم هم جمعه بازی کنند. در این صورت چه باید کرد؟! باید دید این نوع برنامه‌ریزی عملی می‌شود یا نه. به‌هرحال من نامه رسمی از سوی فدراسیون در این ارتباط ندیدم و تا آن زمان هم نظری ندارم.

برانکو در واکنش به این پرسش که او خودش وقتی سرمربی تیم ملی در جام جهانی بود از این مسئله دلخور بود که چرا باشگاه‌ها با وی همکاری نمی‌کنند و الان چرا خودش را جای کی‌روش نمی‌گذارد، تأکید کرد: همه چیز بستگی به این دارد که نوع ارتباط گرفتن چطور باشد. در آن مقطع تیم‌های صبا و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های حساسی را پیش رو نداشتند، اما برای شرایط امروز تیمم باید بگویم که باید دید نوع ارتباط‌گیری چطور است. من در این سه سال اخیر هیچ‌گاه شاهد این نبودم که کسی از کادر فنی تیم ملی وضعیت تیم ما را از نزدیک ببیند و برنامه‌های‌مان را ملاحظه کند.

وی همچنین راجع به اظهارنظر کی‌روش که گفته است 50 درصد بازیکنان تیم ملی از لیگ هستند و آنها از لحاظ بدنی شرایط بازی مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال را ندارند، اظهار داشت: من مایل نیستم وارد جزئیات شوم، ضمن اینکه تا به حال هم کسی از نزدیک شرایط بازیکنان تیم ما را زیر نظر نگرفته است، اما فقط این رامی‌گویم وحید امیری بازیکن تیمم بیشتر از اینیستا و ژاوی روی همدیگر، می‌دود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف اصلی او با کی‌روش از آنجا آغاز شد که بازیکنان پرسپولیس در تست پزشکی این تیم که در ایفمارک بود شرکت نکردند و به دستور کی‌روش جای دیگری تست دادند، اضافه کرد: وارد این بحث‌ها نمی‌شوم، اما شما در نظر بگیرید مقررات لیگ و فدراسیون چه می‌گوید طبق مقررات لیگ برتر، یک و دسته‌های پایین‌تر هر سال باید در ایفمارک که یک مرکز پزشکی مجهز است تست پزشکی دهند، چون این مکان مجهز بوده و زیر نظر فدراسیون است اما چطور باید بازیکن تیم من بدون اطلاع خود من در جای دیگری تست پزشکی دهد. طبیعی است که من دوست دارم که موقع تست پزشکی بالای سر بازیکنم باشم و شرایط را از نزدیک کنترل کنم.

برانکو درباره همکاری‌اش با تیم ملی نیز گفت: من همیشه با تیم ملی همکاری کردم ما حتی در فصل جاری در دو بازی مقابل گسترش فولاد و استقلال خوزستان 48 ساعت قبل از بازی ملی‌پوشان‌مان را تحویل گرفتیم و مجبور شدیم بدون آنها دو بازی خود را برگزارر کنیم.

وی همچنین در ارتباط با اینکه چقدر احتمال دارد اشکان دژاگه به پرسپولیس بپیوندد، گفت: اول اینکه ما محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم مسئله مهمتر اینکه من اعتماد کامل به کادر بازیکنانم دارم و آنها جوابگوی خواسته‌های من در بازی‌هایی که پیش رو داریم، هستند.

برانکو در واکنش به این مسئله که کاش شرایطی به وجود بیاید که تعامل خوبی بین باشگاه‌ها و تیم ملی وجود داشته باشد، گفت: ما چه زمانی اجازه ندادیم بازیکنان‌مان به اردوی تیم ملی نروند؟ فقط من یک مسئله را می‌گویم. ما قبول کردیم دو روز بعد از اینکه تیم ملی بازی داشت، لیگ را بدون پنج بازیکن ملی‌پوش شروع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها