از وقتی هواوی با شرکت لایکا برای طراحی و ساخت لنز و نرم افزار دوربین گوشی P9 وارد همکاری شد، این شرکت چینی توجه بیشتری به کیفیت دوربین محصولات خود معطوف کرده است. هواوی در چند سال گذشته سعی کرده تا حتی کیفیت دوربین گوشی‌های میان رده سری آنر (Honor) را نیز ارتقاء دهد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۰۳
تجهیز «هواوی پی 11» به یک دوربین سه لنزه 40 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، برطبق آخرین اطلاعات لو رفته از هواوی، به نظر می‌رسد این شرکت سخت در تلاش است تا یک دوربین عجیب و قدرتمند را برای پرچمدار بعدی سری P طراحی و تولید نماید.

بر اساس تصویری تبلیغاتی که گفته شده توسط یکی از آژانس‌های خلاقیت هواوی ساخته شده است، گوشی «هواوی پی 11» (Huawei P11) احتمالاً به یک دوربین 40 مگاپیکسلی لایکا با سه لنز و قابلیت بزرگنمایی هیبریدی 5 برابر مجهز خواهد بود. بله، درست خوانده‌اید، دوربین پشتی سه لنزه، رزولوشن 40 مگاپیکسلی، زوم 5 برابری و البته دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی!

اما این همه ماجرا نیست! این تصویر تبلیغاتی همچنین نشان می‌دهد که یک حالت عکاسی در شب حرفه‌ای (Pro) هم در گوشی تعبیه شده که به طور کامل از قابلیت‌های سنسور جدید استفاده خواهد کرد.

طبق شنیده‌ها، سنسور جدید در گوشی «هواوی پی 11» باعث شده تا میزان نورگیری 100 درصد افزایش یابد.

تاکنون هیچ اشاره‌ای به اندازه این سنسور و یا دیافراگم استفاده شده در آن، نشده است، اما به سادگی می‌توان حدس زد که افزایش عملکرد دوربین نتیجه یک ترکیب هوشمندانه از سخت افزار و نرم افزارقدرتمند بوده و می‌تواند نتایج هیجان انگیزی را در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه همواره عملکرد دوربین گوشی‌ها در محیط‌های کم نور از چالش‌های جدی پیش روی تولید کنندگان به شمار می‌رود، استفاده از چنین سنسور قدرتمندی می‌تواند یک خبر خوش برای طرفداران عکاسی با موبایل باشد.

در چند وقت اخیر همواره صحبت از این بوده که هواوی در محصولات آتی خود برای بهبود کیفیت عکس‌ها اتکای زیادی بر هوش مصنوعی خواهد داشت.

چیپ پردازشی جدید کیرین 970 که قرار است در P11 و دیگر گوشی‌های سال 2018 هواوی مورد استفاده قرار گیرد، دارای یک NPU (واحد پردازش عصبی) اختصاصی است که تا حدود زیادی بار پردازش تصاویر را به دوش کشیده و باعث آزاد شدن منابع پردازنده اصلی (CPU) خواهد شد.

در واقع، یکی از تصاویر به طور خاص به ویژگی دستیار هوشمند حرفه‌ای دوربین اشاره دارد که به نوبه خود قابلیت‌هایی مانند «تشخیص صحنه» و «قاب بندی خودکار» را ارائه خواهد داد.

هنوز نمی‌دانیم که این قابلیت‌ها دقیقاً چگونه عمل خواهند کرد، اما ممکن است فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی هواوی قادر به پردازش تصاویر بر اساس تک تک صحنه‌ها بوده و بسته به سوژه‌ای که کاربر در حال عکاسی از آن می‌باشد، عکس نهایی با تصاویر موجود در یک پایگاه داده مطابقت داده شده و با توجه به اطلاعات موجود پایگاه داده، تغییرات مناسب به طور خودکار بر روی عکس اعمال شوند.

در مورد قاب بندی خودکار هم همان طور که از نام این قابلیت پیداست به احتمال فراوان گوشی با کمک هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا تک تک اشیاء موجود در صحنه را شناسایی کرده و بهترین کادربندی را برای تهیه یک عکس مناسب در اختیار کاربر قرار دهد.

با اینکه هنوز جزئیات زیادی از سنسور دوبین فوق العاده قدرتمند «هواوی پی 11» ارائه نشده، اما همین اطلاعات اندک هم کافیست تا طرفداران عکاسی با موبایل کاملاً هیجان زده شوند.

به هر حال باید تا انتشار اطلاعات رسمی و در نهایت رونمایی پرچمدار جدید هواوی منتظر بمانیم تا به صحت و سقم شایعات پیرامون این محصول پی ببریم. شما هم برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند می‌توانید با ما همراه باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها