وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعلام آمادگی مجارستان برای سرمایه‌گذاری در 50 طرح و پروژه اولویت دار تعریف شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در خصوص همکاری در ساخت مشترک اتوبوس‌های برقی نیز مذاکرات دو کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۹۵
اتوبوس‌های ایکاروس دوباره به ایران می‌آیند

به گزارش جام جم آنلاین از شاتا، محمد شریعتمداری پس از دیدار با وزیر اقتصاد مجارستان، تصریح کرد: در این دیدار موضوع همکاری‌های ایران با کشورهای عضو گروه چهار مانند مجارستان، لهستان و کرواسی مطرح شد که مورد استقبال وزیر اقتصاد مجارستان نیز قرار گرفت و زمینه‌های همکاری را در حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یک کار جدید مورد بررسی قرار دادیم که ایمیدرو از طرف ایران این مذاکرات را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به گفت‌و‌گو در زمینه‌های گوناگون همکاری‌های صنعتی به خصوص ساخت و تولید در داخل، افزود: با توجه به تجربیات خوب کشور مجارستان در افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، قرار شد تبادل اطلاعات در این زمینه نیز میان دو کشور انجام شود.

شریعتمداری با اعلام اینکه حجم مبادلات سال گذشته دو کشور نسبت به سال قبل آن 100 درصد رشد داشته است، گفت: این نشانگر آغاز یک حرکت روبه جلو در توسعه روابط، بازگشت به روابط پیش از برجام و پیشی گرفتن از آن است که امیدواریم این مسیر را با قدم‌های تندتری ادامه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حجم مبادلات دو کشور رقمی ناچیز در حدود 20 میلیون دلار بوده که به 80 میلیون دلار رسیده است، ادامه داد: با آغاز همکاری‌های صنعتی و ساخت مشترک این رقم افزایش می‌یابد. از سوی دیگر در برخی حوزه‌های صنعتی مانند 50 طرح و پروژه اولویت داری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است، وزیر اقتصاد مجارستان برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند و در خصوص همکاری در ساخت مشترک اتوبوسهای برقی نیز مذاکرات ادامه دارد.

شریعتمداری یادآور شد: هیأت بانکی از مجارستان نیز به ایران آمده است تا روابط بانکی میان دو کشور و ایجاد فعالیت‌های مشترک در این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.

تجار دو کشور ایران و مجارستان 4 توافقنامه امضا کردند

میهایلی وارگا نیز با اشاره به مثمر ثمر بودن گفت‌و‌گوهای خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امکانات زیادی در ارتقای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور وجود دارد و در روزهای اخیر نیز توافقنامه‌های زیادی در زمینه ترابری، اتوبوس‌سازی، تجهیزات پزشکی و داروسازی به امضا رسید.

وی با طرح اینکه در خصوص ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های پتروشیمی، داروسازی و صنایع معدنی نیز مذاکره انجام شد،افزود: در زمینه جهانگردی نیز پتانسیل‌های همکاری وجود دارد و مایلیم جهانگردان بیشتری از کشور مجارستان از مناطق دیدنی ایران بازدید کنند.

اتوبوس‌های ایکاروس دوباره در جاده‌های ایران به حرکت درآیند

وارگا با تأکید بر آمادگی برای تقویات و تشویق سرمایه گذاری متقابل در هر دو کشور تصریح کرد: مشکلی برای آغاز سرمایه گذاری‌ها وجود ندارد، مذاکرات دو جانبه دیروز در اتاق بازرگانی ایران آغاز شد، تجار دو کشور تاکنون 4 توافقنامه امضا کردند، امروز بعدازظهر نیز با وزیر اقتصاد ایران یک توافقنامه در خصوص دفاع از حقوق سرمایه گذاری به امضا خواهیم رساند.

وزیر اقتصاد مجارستان همچنین گفت: برای ما اهمیت زیادی دارد اتوبوس‌های ایکاروس دوباره در جاده‌های ایران به حرکت درآیند، در اروپا و در مجارستان از اتوبوس‌های برقی زیاد استفاده می شود و همکاری در ساخت مشترک اتوبوسهای برقی را با ایران نیز مدنظر قرار داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها