روابط عمومی پارک ملی گلستان

دستگیری 4 شکارچی غیر مجاز در جنگل گلستان

۷ نفر از اعضای باند شکارچیان غیرمجاز که در مناطق حفاظت شده جاجرود و خجیر به شکار غیرمجاز اقدام می‌کردند دستگیر و روانه زندان شدند و متهمان این پرونده به شکار ۸۰ راس قوچ و میش اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۴۶
انهدام باند شکارچیان غیرمجاز در پاکدشت

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت از انهدام باند شکارچیان غیرمجاز در پاکدشت خبر داد و گفت: 7 نفر از اعضای این باند دستگیر و با صدور قرار تامین وثیقه روانه زندان شده اند.

علیشپور در تشریح جزئیات این خبر افزود: گزارشی مبنی براینکه افرادی در مناطق حفاظت شده جاجرود و خجیر به شکار غیرمجاز اقدام می کنند و همچنین مدارک و مستنداتی اعم از تصاویر تهیه شده از شکار و کلیپ هایی از نحوه شکار در اختیار دادستانی قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در این رابطه با حضور اداره محیط زیست، پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان، اضافه کرد: پس از تحقیقات انجام شده هویت افرادی که اقدام بزهکارانه مبنی بر شکار غیرمجاز داشتند شناسایی و به لحاظ اهمیت موضوع و استفاده از ظرفیت‌های ایین دادرسی کیفری اجازه ورود به مخفیگاه و دستور قضایی مبنی بر جلب این افراد صادر شد.

دادستان پاکدشت گفت: در این راستا 7 نفر دستگیر شدند و از منزل آنان آثار شکار غیرمجاز اعم از شاخ قوچ، کله قوچ، گوشت‌های شکار منجمد شده و همچنین تعداد 5 اسلحه شکاری و فشنگ‌های جنگی متعلق به اسلحه‌های مختلف اعم از کلاشینکف و کمری کشف شد.

این مقام قضایی همچنین گفت: با توجه به مدارک و مستندات پس از بررسی و تکمیل تحقیقات، نامبردگان به ارتکاب اعمال بزهکارانه خود اعتراف و پس از تفهیم اتهام در دادسرا با صدور قرار تامین وثیقه روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت در خصوص مجازات شکار غیرمجاز بیان کرد: مجازات این قبیل افراد به دلیل شکار غیرمجاز از نوع قوچ و میش بوده است و طبق قیمت گذاری از سوی سازمان محیط زیست، خسارت یا جریمه در خصوص هرکدام از شکار غیرمجاز قوچ و میش 10 میلیون تومان است و این افراد در اظهارات خود اقرار و اعتراف داشته اند که تاکنون به شکار 80 راس از قوچ و میش اقدام کرده اند که دراین راستا سه سال زندان و قرار تامین وثیقه بین 5 تا 8 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

علیشپور با اظهار تاسف از اینکه متهمان این پرونده فیلمی را از اقدامات خود تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده اند، گفت: محتویات این کلیپ ها نشان می داد که این افراد با اطمینان و آرامش به شکار اقدام می کردند.

دادستان پاکدشت تصریح کرد: شواهد گویای آن است که این منطقه خالی از محیطبان است و تذکر جدی باید به رئیس اداره محیط زیست منطقه و اداره کل محیط زیست داد و می بایست نظارت جدی اعم از محیط بانان و سایرکارشناسان براین منطقه وجود داشته باشد.

این مقام قضایی در پایان گفت: تحقیقات قضایی این پرونده دردادسرا در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها