چند روزی است که در مناطق آسیب‌دیده غرب کشورمان حاضر هستیم و شهرهای مختلف را می‌بینیم. دیروز در سر پل ذهاب بودیم، امروز در اسکله هستیم و فردا هم به ثلاث باباجانی خواهیم رفت. به نظر من در شرایط کنونی این مردم در کنار آسیب‌های جانی و مادی و خسارت‌هایی که به منازل، مشاغل، کسب‌ و کار و دام و طیورشان وارد شده است، نیاز به محبت و تسلیت ویژه دارند و لازم است فضای نشاط و شادابی دوباره به جمعشان برگردد. لذا حرکتی جمعی شکل گرفت و با حضور هنرمندان مختلف، پویشی با نام «دوباره زندگی» به راه افتاد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶۴
پویش اجتماعی امید در مناطق آسیب‌دیده

موج اول یاری به زلزله‌زدگان که همان کمک به آواربرداری و نجات مجروحان و درمان زخمی‌ها بود، طی شده و حالا نوبت به اقدامات تازه رسیده است. هدف ما این است که نشاط و امید به مردم زلزله‌زده برگردد و با این هدف به جمع مردم این مناطق رفته‌ایم. استقبال هنرمندان هم از این طرح بسیار عالی‌ است و همه با انگیزه و رغبت و اهتمام جدی به میدان آمده‌اند. امیدواریم این موج دوم بخوبی طی شود و بعد سراغ برنامه‌های بلندمدتی برویم که در نظر داریم.

محوریت طرح‌ها و اقداماتی که در منطقه در حال انجامشان هستیم، به همت مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و همکاری قرارگاه امام رضا (ع) صورت می‌گیرد. هدف، برگزاری یک پویش بزرگ اجتماعی و مردمی است و ما اقدامات رسانه‌ای این طرح را انجام می‌دهیم. بر این اساس برنامه دوباره زندگی، سه‌شنبه شب از نقطه‌ای نزدیک به مرز ایران و عراق به صورت زنده روی آنتن رفت و در آن با هموطنان اهل تسنن‌مان که در جریان زلزله آسیب دیده بودند، گفت‌وگو کردیم و از مشکلاتشان پرسیدیم. اجرای هنرمندانی چون خاله شادونه، خاله نرگس، عموهای فیتیله‌ای، عمو مهربان و پخش زنده برنامه فرمول یک از مناطق زلزله‌زده، از دیگر برنامه‌های این پویش امید است.

علی فروغی

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها