در برنامه این هفته «سروستان» عنوان شد

خوزستان و هزار و یک طرح بر زمین مانده

نماینده مردم نهبندان و سربیشه از ناتمام ماندن بسیاری از پروژه­های عمرانی و راه­سازی درخراسان جنوبی و عدم برگزاری مناقصه برای واگذاری آنها انتقاد کد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۱
خراسان جنوبی، استانی با پروژه ­های ناتمام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط­ عمومی شبکه شما، نظر افضلی دربرنامه تلویزیونی «سروستان» با بیان این مطلب، افزود: درعین حال، حتی فازها و پروژه ­هایی هم که برای مناقصه آماده هستند، مورد اقبال شرکت­های قدرتمند راه­سازی قرار نمی­گیرند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس با اشاره به لزوم کیفی­سازی رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای منطقه­ای اظهارکرد: رشته­های کاربردی در حوزه­های کشاورزی و دامداری، از جمله نیازهای امروز خراسان­جنوبی هستند که باید توسعه یابند و فارغ ­التحصیلان این رشته­ ها، می توانند مشغول به کارشوند و کارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه برای دو بانده شدن جاده بیرجند- قائن و بیرجند- نهبندان مکاتبات فراوانی از جمله با وزیرراه و شهرسازی شده است گفت: لازم است وزارت راه، توجه ویژه­ای به این مسئله داشته باشد. همچنین مشکل آب شرب و زراعت از معضلات اساسی خراسان جنوبی محسوب می­‌شود که نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.

در ادامه برنامه محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده فردوس، سرایان، طبس و بشرویه هم با اشاره به ظرفیت­های گسترده معدنی در خراسان جنوبی تصریح کرد: بزرگ­ترین معادن زغال سنگ ایران در این استان وجود دارند ولی هنوز بهره­‌برداری درستی از آنها صورت نگرفته است. بسیاری از طرح­های مربوط به راهسازی، خط آهن و معدن، سال­هاست در خراسان جنوبی بلاتکلیف مانده‌­اند یا بعد از ده­ها سال، به بهره‌­برداری رسیده‌­اند.

نائب رئیس کمیسوین اصل 90 با اشاره به اینکه شاخصه­‌های توسعه در خراسان­ جنوبی پایین‌­تر از سطح کشوری هستند گفت: برای برخی طرح­های توسعه‌­ای دراین استان، ردیف بودجه طی سال‌های گذشته تعیین شده اما بعد از گذشت بیش از 11 سال، هنوز این بودجه تخصیص داده نشده و طرحها معطل مانده‌­اند.

همچنین محمدمهدی مروج­‌الشریعه، استاندار خراسان جنوبی هم مهمان تلفنی شد و با بیان اینکه محدودیت­های مختلفی در شرق کشور وجود دارد، افزود: با این حال دولت با سرمایه‌­گذاری گسترده، کار قابل توجهی برای ارتقا شاخص‌­های توسعه‌­ای این بخش از کشور انجام داده است.

وی با اشاره به یارانه‌­های قابل توجه برای سرمایه­‌گذاری درشرق کشور در دولت، عنوان کرد: از سرمایه‌­گذاران مختلفی برای حضور در خراسان جنوبی دعوت کرده­‌ایم همچنین از این هفته یک پرواز به مجموعه مسافرت­‌های هوایی بیرجند – مشهد به منظور تسهیل در رفت و آمد سرمایه­‌گذاران و فعالان اقتصادی افزوده می‌­شود.

استاندارخراسان جنوبی در پایان از مراحل نهایی تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران برای احداث آزادراه در این استان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها