کاشان همواره از گذشته تا به امروز یکی از قطب های هنر در ایران بوده و هست به خصوص در زمینه فرش دستبافت که طرح ها و نقشه فرش های آن در دنیا نظیر ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۴۹
بهترین فرش ماشینی کاشان کدام است؟

امروزه با توسعه صنعت و تکنولوژی و آمدن دستگاه های بروز بافت فرش و تولید فرش باعث شده تا فرش ماشینی هم پا و چه بسا بالاتر از فرش دستبافت قرار گیرد.

با توجه به افزایش مدام فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش ماشینی برای خریدارانی که به دنبال یک فرش خوب هستند، این سوال پیش میاد که بهترین فرش و بهترین جا برای خرید فرش کجاست؟

از اینرو فرش کاشان که زادگاه فرش ماشینی در ایران است یکی از مشهور ترین برند های فرش ماشینی در ایران و جهان هست و در بازار فرش، عنوان فرش کاشان خود به تنهایی به منزله کیفیت، دوام و ضمانت خرید گفته و شنیده می شود.

اما آیا واقعا نام «فرش کاشان» به تنهایی به معنای کیفیت بالای فرش هست؟

باید بگویم خیر! نکته ای که شاید درصد بالایی از مردم یا آن هایی که در زمینه فرش ماشینی و فرش کاشان تخصصی ندارند درمورد آن گاها اشتباه می کنند اینست که فرش کاشان نام یک شرکت، یک تولیدکننده و یا یک برند نیست.

در واقع اگر واضح تر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم معمولا امروزه به کلیه فرش های تولید شده در منطقه جغرافیایی کاشان، فرش کاشان گفته می شود!

در این لحظه کاشان با داشتن چندین شهرک صنعتی مانند شهرک صنعتی راوند و شهرک صنعتی آران و بیدگل با بیش از 700 کارخانه فرش و شرکت تولید کننده فرش ماشینی فعال به عنوان بخش اساسی بازار فرش و صادرات فرش ماشینی در ایران قرار می گیرد. واضح است که در بین این حجم از تولید کنندگان فرش کاشان، هم فرش با کیفیت قرار دارد و هم فرش بی کیفیت.

به گزارش ویرلن؛ همچنین همانطور که گفته شد هیچگاه هیچ برندی یا کارخانه ای بنام فرش کاشان وجود خارجی ندارد و عبارت فرش کاشان به معنای مجموعه بسیار زیادی از کارخانجات مختلف با کیفیت ها و برندهای مختلف هست.



از دیگر نقاط تولیدکننده فرش ماشینی در ایران می توان به مشهد و کارخانجات محدود اما تقریبا با کیفیت آن نام برد که البته با اختلاف زیاد بعد از کاشان قرار می گیرند.

به طور کلی چند مشخصه اصلی در خرید فرش ماشینی می تواند به موفقیت در یک خرید خوب فرش کمک کند:

1- هر فرش ماشینی که خریداری می کنید یا محصول ارائه شده ، بهترین کیفیت بافته شده در دسته خود (مثلا ریزبافت ترین بافت دسته 700 شانه یا ریزبافترین بافت 1000 شانه) باشد چون معمولا اختلاف قیمت در یک دسته و یک نوع بافت کم است.

2-هر گفته دور از ذهنی را از فروشنده ها باور نکنید یا درمورد صحت آن مطمئن باشید مثل: «این فرش از فلان کشور آمده» یا «نخ این فرش کاملا آلمانی هست» و از این قبیل موارد، در نظر داشته باشید بیشتر این فرش ها در ایران تولید می شوند و معمولا نخ های داخلی هستند به جز فرش های با نخ ترک که کاملا از لطافت بالای آن ها مشخص هست.

3-مطمئن شوید فرش ماشینی که خرید می کنید اصل بوده و دارای استاندارد ، چرم دوخته شده
(با مشخصات فرش) ، شناسنامه کارخانه و مشخصات بافت شده پشت فرش باشد.

4- طرح هایی که انتخاب می کنید و بافت آن، با اصالت و فرش به روز و درحال بافت باشند که اصطلاحا می گویند «پشت تولید دارند» و فرش های ته انباری یا بی کیفیت کارخانه های ورشکسته نباشند.

5- فرشی که خرید می کنید ترجیحا دارای ضمانتنامه کتبی باشد و کارخانه تولیدی و فروشنده آن کاملا مشخص باشد.

گروه تولیدی و تجاری کالا فرش بزرگترین فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی می باشد که با ارائه بهترین های این صنعت در کنار هم امکانات و خدمات خوبی را همچون پرداخت وجه موقع تحویل و ارسال رایگان عرضه می کند.

قیمت تمامی محصولات فرش کاشان در کالافرش، پایین ترین رنج قیمت فرش ماشینی و قیمت تولیدی درب کارخانه می باشد و امکان قیمت پایین تر از آن روی همین جنس و کیفیت به هیچ وجه چه در بازار های فیزیکی و چه در بازار های مجازی وجود ندارد.

اکنون برای خرید آنلاین فرش ماشینی کاشان از جمله فرش های 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه تنها کافیست وب‌سایت «کالا فرش» به نشانی www.kalafarsh.com را در کامپیوتر یا گوشی همراه خود باز کنید و انواع طرح های فرش‌ ماشینی را مشاهده کنید.

شما می‌توانید مشخصات کامل، تصاویر و قیمت هر فرش را مشاهده و بررسی کنید و بهترین فرش را انتخاب کنید تا به ‌صورت رایگان برای شما ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها