فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: جوان 21 ساله که در فضای مجازی اقدام به شکار تصاویر و هتک حیثیت برخی دختران کرده بود، در جیرفت دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۱۸
دستگیری شکارچی پلید فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ ماشاالله ملایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک ماه گذشته چند نفر در زمینه اینکه فردی با انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای آنها کرده است، به پلیس شکایت کردند لذا پرونده بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با تحقیقات گسترده و اقدامات فنی موفق شدند جوان جیرفتی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوء استفاده کلاهبرداران و افراد ناباب از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلید افزایش یافته و با سوء استفاده از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند که می تواند از جنبه های مختلف این قربانی را تحت الشعاع قرار داده و گاها منجر به نابودی آنها شود.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه عده ای بر این باورند که جرائم فضای مجازی جرائم بسیار محدود و کوچک هستند، اظهار کرد: این جرایم در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در فضای مجازی موجب پیامدهای ناگواری می شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد تصاویر شخصی خود و یا مطالب خصوصی و خانوادگی خود را در حضور افراد نا آشنا مطرح می کنند تصریح کرد: کوچکترین اطلاعات ما می تواند به راحتی توسط افراد سودجو در فضای مجازی منتشر شود که جبران خسارات وارده از نظر حیثیتی بسیار سخت و گاها غیرممکن است.

سرهنگ ملایی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه های اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در زمینه فضای مجازی به سایت www.cyberpolice .ir مراجعه تا اطلاعات جامع کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها