مدتی است که حراج های اینترنتی پوشاک ولوازم خانه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است آنهایی که سری در فضای مجازی دارند وبه سرک کشیدن در سایت های اینترنتی علاقمند هستند از مشتریان پروپاقرص این سایت های خرید اینترنتی بشمار می روند مخصوصا زمانیکه این سایت ها دست به حراج می زنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۴۱
جمعه سیاه و روسیاهی حراجی های صوری +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ،دیروز 3 آذر روز بلک فرایدی(جمعه سیاه )بودکه در کشورهای خارجی به عنوان روز بزرگ‌ترین حراجی سال که با تخفیف‌های استثنایی تبدیل شده است.البته به لطف فروشگاه های اینترنتی ، بلک فرایدی دیگر مخصوص آمریکا نیست اما فقط در اسم! حالا همهٔ دنیا می‌توانند در حراجی‌های فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا شرکت کنند.

بلک فرایدی در سراسر دنیا روز جمعه برگزار می‌شود، در یک روز غیر تعطیل، ولی بیشتر ادارات و شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند در این روز مرخصی بگیرند و خرید کنند. حتی بسیاری از مردم برای خرید از فروشگاه‌هایی که در حراج بلک فرایدی حضور دارند به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. بلک فرایدی برای مردم علاوه بر خرید مایحتاج ضروری به معنای یک معامله پرسود همراه با رقابتی تنگاتنگ است.

این حراج در ایران نیز توسط برخی سایت های اینترنتی برگزار شد .

اگرچه صاحبان فروشگاه های اینترنتی به زعم خود در این حراج بسیاری از کالاهای محبوب ایرانی ها را با تخفیف های باورنکردنی به مردم عرضه می کنند ولی با کمی جستجو می توان پی برد که قیمت های حراج چندان واقعی بنظر نمی رسد.بطوریکه روز گذشته در یکی از این سایت های اینترنتی قیمت یک بوت مردانه را با قیمت نجومی 220 هزارتومان بعد از تخفیف، 55هزارتومان قیمت گذاری کرده بودند این درحالی است که یک سایت اینترنتی دیگر پیشتر یعنی از آبان قیمت همان بوت را با همان برند 59 هزارتومان و البته بدون تخفیف به فروش می رساند.

در زیر هم یکی دیگر از این تخفیف های را می بینید که البته همانطور که مشاهده می کنید قیمت دوربین در یک فروشگاه دیگر بدون تخفیف از سایت حراجی جمعه سیاه ارزان تر هم هست!

همچنین یکی از طرفداران خرید اینترنتی پس از خرید یک دستگاه جاروبرقی از این سایت متوجه غیر واقعی بودن قیمت حراج شد زیرا به گفته این خریدار ،یک مدل جاروبرقی قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان گذاشته شده و بعد با تخفیف 630هزار تومان به فروش رفته در حالیکه وقتی در یک سایت بدون تخفیف دیگر چک کنید قیمت این جاروبرقی 564هزارتومان است!

البته تخفیف واقعی هم وجود داشت اما متاسفانه خریدارها به محض خرید این نوع اجناس با خطا مواجه شدند و نتوانستند خرید خود را انجام دهند.

علاوه براینها یک شلوار جین نیز که قیمت اصلی آن در این سایت نهصد و نود و نه هزار تومان زده شده بود با تخفیف از سوی این سایت به 19 هزارتومان تقلیل یافته بود.که سوژه کاربران شبکه های اجتماعی شد چون کسی قیمت یک میلیون تومانی برای این شلوار را باور نکرد!

ماجرا فقط به فروشگاه های اینترنتی ختم نشد بلکه برخی برند های معروف هم از این جمعه سیاه عقب نماندند و تخفیف های کلان اما ظاهری به مشتری های خود دادند اما اینکه چه کسی حاضر بوده قبل از تخفیف بابت یک بافت معمولی با نخ های درشت، 700هزار تومان بپردازد سئوالی است بدون پاسخ!

آنچه مسلم است چنین تخفیف هایی موجب می‌شود طبقات پایین هم «فرصت» تهیه کالاهای برند ومارک دار را نیز پیدا کنند.اما آیا فروشنده های ایرانی به هنگام حراج محصولات خود این هدف را مدنظر دارند .وبراین واقعیت آگاهی دارند که در یک حراج واقعی هم می توانند برندها ی خود را تبلیغ ‌کنند و هم محصولات پایان فصل شان را با حاشیه سود کمتر بفروشند و هم طبقات پایین‌تر شانس وارد شدن به فهرست استفاده‌کنندگان از آن برند را پیدا خواهند کرد.

به نظر می رسد این نوع حراجی ها کپی برداری نامناسب از طرح های مشابه است که اجرای نامناسب آن نه تنها باعث فروش بیشتر فروشندگان نمی شود بلکه می تواند باعث بی اعتمادی خریداران به فروشگاه ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها