در بیانیه مشترک نشست سوچی تاکید شد

همکاری تا شکست نهایی تروریست ها

تشتت و تفرقه در جهان اسلام مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی، بی‌ثباتی، ناامنی و فقر در جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۳۶
وحدت جهان اسلام ضامن تداوم پیروزی‌ها

این تفرقه که به‌دست آمریکا و صهیونیسم طراحی و اعمال شده است،بستری برای جنگ‌های داخلی میان مسلمانان شده و جمعی از آنها را به جان هم انداخته که زمینه از بین رفتن تمدن و زیربناهای اقتصادی و اجتماعی این ملت‌ها را فراهم کرده است. همان‌طور که امام خمینی(ره) و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب بر ضرورت وحدت امت اسلامی تاکید کردند، راه نجات جهان اسلام از استبداد و استعمار حکام طاغوتی و سلطه آمریکا، وحدت و انسجام امت اسلامی و پایبندی به سنت پیامبر و عمل به قرآن است.

دنیای اسلام در صورت وحدت، توانایی مقابله با مستکبران را دارد، بنابراین در شرایط فعلی که شاهد برچیده شدن بساط داعش هستیم، لزوم حفظ وحدت و انسجام میان امت اسلامی بسیار ضروری است تا تفکر داعش با نام و نشان دیگری در کشورهای اسلامی بار دیگر ظهور و بروز پیدا نکند.

داعش به دنبال بی آبرو کردن اسلام و به ضعف کشاندن کشورهای اسلامی و در نهایت تسلیم کردن آنها بود، اما امروز با وحدت میان دنیای اسلام و محور مقاومت، داعش به سمت نابودی کشانده شد.

در صورتی که نخبگان جهان اسلام و ملت‌های مسلمان، عوامل و مسببان تفرقه را از بین خودشان طرد کنند و از هر گونه اقدامی که به وحدت جهان اسلام ضربه می‌زند، پرهیز و امکانات رسانه‌ای خود را به صورت هم افزا در کنار هم قرار دهند، قطعا جهان اسلام به ابرقدرت بزرگی تبدیل می‌شود که می‌تواند ضامن امنیت، آسایش و پیشرفت ملت مسلمان باشد و اجازه ندهد در گوشه‌هایی از جهان مانند میانمار، افغانستان، پاکستان و... مسلمان‌ها مورد ظلم و ستم واقع شده و مدافعی نداشته باشند.

متاسفانه سران برخی کشورها در جهت ایجاد چنین وحدتی، همراهی لازم را ندارند. چنین رویکردی ناشی از خودباختگی برخی کشورها در مقابل ابرقدرت‌هاست. این حکومت‌ها دچار انحراف و دوری از ملت‌های مسلمان شده‌اند و در صورتی که چنین رویکردی از میان برود، امت اسلامی براحتی به سمت وحدت پیش خواهد رفت.

حمیدرضا ترقی - کارشناس مسائل بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها