روسیه به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت که خواستار تمدید تحقیقات بین المللی در مورد حملات شیمیایی در سوریه شده بود، رأی منفی داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۹۷
روسیه قطعنامه آمریکا علیه سوریه را وتو کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، روسیه روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را وتو کرد.

در این پیش نویس، آمریکا خواستار تمدید تحقیقات بین المللی در خصوص حملات شیمیایی در سوریه شده بود.

گفتنی است که حکم مأموریت تحقیقات کنونی روز پنج شنبه منقضی شد.

نکته قابل توجه آن است که روسیه اندکی پیش از به رأی گذاشته شدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت، پیش نویس پیشنهادی خود در خصوص تمدید تحقیق بین المللی را از دستورکار شورا خارج کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا با کسب ۱۱ رأی موافق، ۲ رأی ممتنع (چین و مصر) و ۲ رأی مخالف (روسیه و بولیوی)، به دلیل وتوی روسیه- به عنوان عضو دائم شورای امنیت- از تصویب بازماند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه پیش از برگزاری نشست شورای امنیت، در یک پیام توئیتری از تمام اعضای این شورا خواست تا با تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک پیرامون استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در سوریه موافقت نمایند.

در این پیام توئیتری آمده است: «برای تضمین عدم استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی توسط رژیم [بشار] اسد برای کشتار جمعی، لازم است تمام [اعضای] شورای امنیت به تمدید مکانیزم تحقیقات مشترک رأی موافق دهند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها