نماینده مردم سنقر در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

پیشنهاد اختصاص یک ماه یارانه کشور برای زلزله زدگان به رییس جمهور

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : زیر سوال بردن تمام مسکن‌های مهر کار درستی نیست اما باید بپذیریم در برخی‌جاها نیز کیفیت خوبی نداشته‌اند؛ از مباحث بازنگری در نظام مهندسی برطرف کردن ایرادهای موجود در آن است، و نیز شفاف سازی و تسهیل قانون کاری در حال بررسی است.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۶۲
دولت به جای رفع نواقص، مسکن مهر را رها کرد / اعزام هیاتی از کمیسیون عمران مجلس به مناطق زلزله زده

حسین هاشمی‌تختی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین، درباره فضاسازی ها پیرامون استحکام مسکن مهر با توجه به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: نباید تحت تاثیر فضاهای ایجاد شده قرار گرفت؛ این‌طور نیست که در پروژه مسکن مهر تمام مسکن‌ها بی‌کیفیت باشند. به استناد گزارش و مصاحبه مدیر کل راه و شهرسازی در کرمانشاه عنوان شده که پایه و سقف ساختمان‌ها سالم و تنها دیوارها فرو ریخته است و تعداد تلفات در مسکن مهر تا آن مقطع زمانی فقط 2 نفر اعلام شد.

وی ادامه داد: زیر سوال بردن تمام مسکن‌های مهر کار درستی نیست اما باید بپذیریم در برخی‌جاها نیز کیفیت خوبی نداشته‌اند و بیمارستان تازه ساز نیز فرو ریخته است.

هاشمی‌تختی‌نژاد با تاکید بر رصد کمیسیون عمران برای پیدا کردن راه‌حل مناسب در جهت کمترین تلفات و خسارت‌ها در حوادث و بلایای طبیعی، بیان داشت: از مباحث بازنگری در نظام مهندسی برطرف کردن ایرادهای موجود در آن است و کمیسیون عمران به مدت 13 ماه، در حال بررسی و کار در بحث نظام مهندسی است. مدت‌هاست که منتظر لایحه دولت بودیم ضمن اینکه به دولت گفته شده بود تا لایحه را به مجلس بدهند؛ در جلسه دو روز پیش مقرر شد تا دو ماه آینده دولت لایحه را به مجلس بدهد در غیر اینصورت مجلس با محوریت نظارت بیشتر نظام مهندسی در کیفیت ساخت و ساز برای کم شدن تلفات در این‌گونه حوادث، ورود خواهد کرد.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به بررسی وضعیت مسکن مهر در کرمانشاه تاکید کرد: از کمیسیون عمران تیمی متشکل از مهندسین و کارشناسان مجرب در زمینه عمران به کرمانشاه فرستاده شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن مهر در استان هرمزگان و برخی دیگر استان‌ها، خوب ساخته نشده است و در حال بررسی هستند؛ بخشی از آنها نیز در دست پیمانکار بوده و نظارت خوبی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر نواقص پروژه مسکن مهر از دولت قبل بیان داشت: در دولت جدید مسکن مهر با نقد بسیار همراه بود و زیاد این پروژه را قبول نداشتند و تقریبا رها شدکه کار خوبی نبود و به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنند باید نواقص آن را برطرف می‌کردند. باید به دولت قبل کمک کرد تا ایرادات برطرف شود، دیگران را نقد کردن و نادیده گرفتن خود، کار درستی نیست.

هاشمی‌ با اشاره به نظارت در پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر گفت: استاندار باید دقت بیشتری داشته باشد و دستگا‌ه‌های نظارتی ورود کنند. دقت و نظارت باید از قبل نیز صورت می‌گرفت، تمام کسانی که مسئولیت نظارت را دارند اعم از شهرداری، نظام مهندسی، دستگاه‌های بازرسی باید نظارت کامل داشته باشند تا در آینده پشیمان نشویم.

وی اظهار کرد: مجلس بیشتر در بحث قوانین دقت دارد و باید راهکاری مشخص شود تا در صورت بی کیفیتی ساختمان متولی آن نظیر نظام مهندسی، شهرداری و یا سازمان مسکن و شهرسازی مشخص باشد؛ از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که در صورت بروز حادثه تقصیر را متوجه دیگران می‌کنیم زیرا مسئولیت‌ها کاملا مشخص نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: هدف کمیسیون عمران این است که مسئولیت‌ها دقیق مشخص و اختیارات لازم نیز واگذار شود و بر اساس آن پاسخگو باشند و نیز قوانینی که تا به حال بوده چرا اجرا و نظارت نشده است. شفاف سازی و تسهیل قانون کاری در حال بررسی است.

نسترن نعمتی/ جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها