گزارش اختصاصی خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین از محله فولادی که بیشترین تخریب را در سرپل ذهاب داشته

شهر ما را کجا می‌سازند؟! +عکس

اختصاصی خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین از سرپل ذهاب

امدادگری که شب ها داخل کیسه جسد می خوابد! +عکس

از 4 ساعت بعد از زلزله اینجاست، بیشتر از 80 ساعت از حضورش در سرپل ذهاب می گذرد و حالا با اینکه ماموریتش تمام شده و جایش را نیروهای تازه نفس گرفته اند، هنوز سرپل ذهاب را ترک نکرده و داوطلبانه بین زلزله زده ها دارو پخش می کند.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۶۰
امدادگری که شب ها داخل کیسه جسد می خوابد! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، حسین صالحی، امدادگر دوم امداد هوایی استان کرمانشاه، نیم ساعت بعد از زلزله، با فراخوان جمعیت هلال احمر از کرمانشاه راه افتاده و هنوز اینجاست. از همان لحظه اولی که اینجا رسیده مشغول امداد رسانی به مصدومان بوده؛ مصدومانی که هنوز تصویرشان را در شب اول در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب از یادنبرده است:«لحظه اولی که اینجا رسیدیم خیلی همه چیز بهم ریخته بود اما الان خداراشکر وضعیت مردم بهتر است، داخل بیمارستان شهدا، همان شب اول زلزله، تنها چیزی که من دیدم حدود 50 متر جسد، مجروح و زخمی بود که همه کنار هم روی زمین افتاده بودند. زنده ها ناله و شیون می کردند و واقعا شرایط بدی بود.»

صالحی هم همراه بقیه همکارانش در این چند روز در حیاط بیمارستان خوابیده؛ تجربه ای که هیچوقت فراموش نمی کند:«شب های اینجا خیلی سرد است، به خاطر همین شب ها داخل یک کیسه مخصوص جسد که همراه داشتیم می خوابیدم.»

کیسه های جسد، کیسه های بزرگ برزنتی سورمه ای یا طوسی رنگی هستند که بچه های امدادگر، موقع حمل جسد از انها استفاه می کنند، اما به خاطر سرمای هوا، حالا این امدادگر جوان می گوید که چند شب را داخل همین کیسه به صبح رسانده است.

ماشین صالح، پر از انواع و اقسام داروست؛ داروهایی که خودش می گوید اکثرا مسکن و ضد درد هستند و برای درمان های سرپایی مورد استفاده قرار می گیرند.

این امدادگر امداد هوایی استان کرمانشاه که تجربه حضور در عملیات امداد سیلاب ایلام را هم دارد، از بلایای طبیعی دل خوشی ندارد، شاید به خاطر همین است که می گوید:« فقط دعا می کنم که هیچوقت زلزله یا سیل نیاید... مردم بیگناه زیادی قربانی می شوند.»

مینا مولایی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها