وزیر دفاع آمریکا در نشست ناتو مطرح کرد:

نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد توسط روسیه

وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: روسیه پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) را نقض کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۹۳
نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد توسط روسیه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، جیمز ماتیس در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در «بروکسل» پایتخت بلژیک به خبرنگاران اعلام کرد: اکنون اطمینان دارم که روسیه پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد (INF) را نقض کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که نگرانی های فزاینده ای درباره عدم پایبندی مسکو به پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد موسوم به (INF) وجود دارد.

وی افزود: هدف ما از این پیمان این بود که مسکو از توافق مذکور بیرون نیامده و به آن پایبند بماند.

لازم به ذکر است، نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل پایتخت بلژیک از روز گذشته آغاز شد.

قراراست «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این نشست علاوه بر موضوع افغانستان در زمینه های دیگری نیز به سخنرانی بپردازد.

گفتنی است، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو » دو روز پیش در اظهاراتی اعلام کرده بود که متحدان این ائتلاف قرار است امروز پنجشنبه درباره افزودن ۳ هزار نیروی جدید به نظامیان حاضر درافغانستان به توافق برسند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بدون اشاره به تشدید حملات تروریست ها به غیرنظامیان در این کشور با وجود حضور نظامیان زیاد این سازمان در این خصوص گفته بود: ما درباره افزایش تعداد نظامیان در افغانستان تصمیماتی اتخاذ کرده ایم تا از این طریق بن بست ایجاد شده در این کشور برطرف شود.

گفتنی است، در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه های گذشته با تشکیل جلساتی به تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کردند که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

شایان ذکر است، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی طالبان و نیز گروهک تروریستی داعش کشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها