برادر شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی سفیر شهید منا ، اظهار داشت: کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام اول در ساختن مسیری سبز و پاک است که به یاد دو تن از شهدای منا و به امید اینکه این کار هرساله تکرار شود انجام می‌شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم با ریزگردها خداحافظی کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۴۴
کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا

ساعت به اربعین حسینی(ع) نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و دلدادگان سالار شهیدان دل‌هایشان را به سمت مغناطیسی‌ترین نقطه عالم روانه کرده‌اند تا دوباره جمع کربلایی‌ها جمع ‌شود.

چند روزی است عاشقان، یاران و دوستداران حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرده‌اند و صحنه‌های دلدادگی‌شان به ارباب را لحظه به لحظه پُرشورتر می‌کنند.

هرساله مسیر پیاده‌روی اربعین درحالی شلوغ‌تر و پُرجمعیت‌تر می‌شود که سازمان هواشناسی کشورمان مدام درباره وقوع پدیده گردوغبار در عراق هشدار می‌دهد و از زائران می‌خواهد کمتر در مسیر جریان باد و ریزگردها قرار بگیرند. در واقع "گردوغبار" مهمان ناخوانده‌ای است که سال‌هاست کُنج ایران و عراق لانه کرده و هر از گاهی نفس مردم خوزستان‌ و عراق را بند می‌آورد.

عده‌ای از زائران که امسال نیز مانند سال‌های گذشته پا در مسیر عاشقی و عرض ارادت به سالار شهیدان گذاشته‌اند، جمعی از خانواده‌های شهدای منا هستند. برخی از این عزیزان، امسال دست به کار باارزشی زدند که بیان آن خالی از لطف نیست: "کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا"

مرتضی رکن‌آبادی، برادر شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی سفیر شهید منا، پیش از عزیمت به کربلا در مصاحبه‌ای با طنین یاس گفت: در چارچوب اطاعت‌ها و حمایت‌های همیشگی از فرامین مقام معظم رهبری به‌عنوان کوچکترین عضو خانواده شهدای منا در جمهوری اسلامی ایران، در این سفر که به نیابت از برادر بزرگوارم صورت گرفته است تصمیم گرفتم تا با کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام اول در ساختن مسیری سبز و پاک برداشته باشم.

امسال در مسیر پیاده‌روی اربعین، خانواده‌های شهدای منا آغازگر این فرهنگ هستند و اگر تا سال آینده حداقل هر زائر ایرانی یک نهال بکارد، کل مسیر سبز می‌شود و با ریزگردها، این میهمان ناخوانده از کشور عراق تا 2 یا 3 سال آینده می‌توان خداحافظی کرد.

مرتضی رکن‌آبادی، با اشاره به اینکه در قدم اول، دو نهال به یاد شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی و شهید حمیدرضا حسینی خبرنگار شهید شبکه خبر کاشته می‌شود، گفت: امیدوارم با ادامه این حرکت و کاشت نهال از سوی تمامی زائران به یاد شهدا و دیگر مسافران آسمانی، پدیده گرد و خاک که یکی از معضلات کشورهای منطقه است به‌زودی با بکارگیری تفکر عاشورایی ریشه‌کن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها