اژه‌ای در پاسخ به سوال جام جم آنلاین مطرح کرد

احتمال آزادی مشروط نازنین زاغری/ از پرداخت بدهی بریتانیا بی خبرم

وزارت خارجه انگلستان روز سه‌شنبه اعلام کرد بوریس جانسون تا پایان سال جاری میلادی به ایران سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۱
وزیر خارجه انگلستان به تهران می آید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور تا پایان سال جاری میلادی به ایران سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس همچنین اضافه کرد که «جانسون»، در صورت امکان با «نازنین زاغری»، شهروند ایرانی-انگلیسی که به جرائم امنیتی در ایران بازداشت شده نیز دیدار خواهد کرد.

«بوریس جانسون»، امروز بعد از آنکه به دلیل اظهاراتش درباره «زاغری» به شدت تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفت، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تماس گرفت و با وی درباره پرونده این محکوم امنیتی گفت‌وگو کرد.

جانسون چهارشنبه هفته پیش در در اظهاراتی متناقض با جنجال‌های تبلیغاتی رسانه‌های انگلیس گفته بود: «وقتی کارهایی را که نازنین زاغری انجام می‌داده بررسی می‌کنم می‌بینم که او تنها مشغول آموزش روزنامه‌نگاری [در ایران] بوده است.»

رسانه‌های انگلیس در تبلیغات خود در ماه‌های گذشته همواره تأکید کرده‌اند نازنین زاغری برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود. این رسانه‌ها، جانسون را برای تصحیح آنچه به گفته آنها «اشتباه» بوده، تحت فشار قرار دادند.

مدیر عامل شرکت رسانه‌های گروهی تامسون رویترز در بیانیه‌ای روز دوشنبه اظهارات «جانسون» را «اشتباهی جدی» توصیف کرده و از وی خواست آن را تصحیح کند. وی مدعی شده است: «[زاغری] برای ملاقات دخترش گابریل با پدربزرگ و مادربزرگش به ایران سفر کرده بود که در فرودگاه تهران دستگیر شد.»

سپاه ثارالله کرمان 26 خرداد سال 95 طی اطلاعیه‌ای علت دستگیری «نازنین زاغری» را به‌عنوان یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: «ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است».

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه 15 دادگاه انقلاب، زاغری را به 5 سال حبس محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها