مراسم نکوداشت زنده‌یاد حسن مقدم، نمایشنامه‌نویس نوگرای ایران به همت موزه مقدم و با همکاری ایکوم ایران، دوشنبه 22 آبان از ساعت 16 تا 18، در موزه مقدم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۵۱
یادمان زنده‌یاد حسن مقدم

به گزارش جام جم آنلاین، در یادمان حسن مقدم که با عنوان «غریبه‌ای در وطن» برگزار خواهد شد، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر مسعود کوهستانی‌نژاد و اسماعیل جمشیدی به سخنرانی می‌پردازند. نمایشنامه‌خوانی و قرائت داستان از دیگر بخش‌های برنامه یادمان حسن مقدم خواهد بود. همچنین هم‌زمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاه عکسی نیز در موزه مقدم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

گفتنی است، حسن مقدم به روایتی در بهمن ۱۲۷۶ و به روایتی دیگر در بهمن ۱۲۷۷ در تهران به دنیا آمد و در آبان یا آذر ۱۳۰۴ در سن ۲۷ سالگی بر اثر مرض سل در آسایشگاه لیزن درگذشت.

وی نخستین داستان خود را به سال ۱۲۹۵ در استانبول منتشر کرد. عنوان داستان هندوانه بود و در گونه فکاهی نوشته شده ‌بود. مجامع ادبی از این کتاب استقبال فراوانی کردند. از دیگر آثار مقدم می‌توان به نرگس، زن حاجی‌آقا، شاهزاده خانم تاجی و حکایت اشاره کرد. عمده شهرت مقدم البته بابت نمایش‌نامه‌های وی از جمله «جعفرخان از فرنگ آمده» است.

حضور در یادمان حسن مقدم، برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، نرسیده به خیابان ولی عصر، شماره 251، موزه مقدم دانشگاه تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها