رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای از سوی دستگاه های تبلیغاتی دشمن، از صدا و سیما به دلیل پخش برخی مستندهای روشنگرانه در این زمینه قدردانی کرد و گفت: گرچه به دلیل مشغله های کاری غالباً از تماشای برنامه های صدا و سیما (غیر از اخبار) محروم هستم اما پاره‌ای از برنامه ها را که موفق به تماشای آنها شدم، ارزشمند یافتم. از جمله این آثار، مستندی راجع به تبلیغات و پروپاگاندا بود. همچنین مستندی درباره تحقیقات جنسی در غرب دیدم که نشان می داد پشت این فعالیت های تحقیقاتی گروه های بسیار ثروتمندی هستند که اهداف خاصّی را دنبال می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۸۸
تقدیر رئیس قوه قضاییه از پخش مستندهای روشنگرانه در صدا و سیما

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع)، تصریح کرد: با اینکه تصاویر منعکس شده در صدا و سیما از عزیمت مردم به کربلای معلی تنها بخش کوچکی از این حرکت عظیم مردمی را به نمایش می گذارد اما همین مقدار هم بسیار عجیب و تاثیرگذار است .

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تسلیت شهادت 8 تن از مرزبانان غیور کشورمان در منطقه مرزی چالدران در استان آذربایجان غربی به خانواده ها و بازماندگان این عزیزان، تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی مطمئن باشند که غیورمردان ایران، انتقام خون این جوانان را که مظلومانه به شهادت رسیدند، خواهند گرفت. تاکنون نیز بارها ضربات سختی بابت این قبیل اقدامات ایذایی متحمل شده اند و قطعاً این بار نیز در پس این حرکت ناجوانمردانه، مجازات سخت جوانان کشورمان نهفته است و دشمنان نتیجه این اقدام خود را خواهند دید.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه شرکت کنندگان در راهپیمایی شکوهمند 13 آبان بویژه دانش آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: باید استکبارستیزی را زنده نگه داریم تا دشمن ما بداند که ملت ایران بیدار است. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند نوجوانانی داریم که تحلیلشان از بسیاری افراد مسن‌تر دقیقتر است و این برای همه ما مایه مباهات خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره محل دشمنی دشمنان متعدد در منطقه و جهان خصوصاً از سوی آمریکا بوده است، اظهار کرد: امروز دشمن مسلح تر به میدان آمده است و بویژه با در دست گرفتن فضای مجازی قصد براندازی نرم دارد. مقامات آمریکایی به صراحت سخن از تغییر نظام ایران به میان می آورند و از روی حماقت، ملت ایران را با این سابقه عظیم تمدنی و فرهنگی، تروریست می خوانند. دقیقاً اینجاست که مردم ما باید توجه داشته باشند که رسانه های بیگانه درصدد تفرقه افکنی و براندازی هستند تا مردم از آرمان های خود دست بکشند و اهداف انقلاب را تغییر دهند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خطرِ دشمنِ در کمین را باید همیشه مدّ نظر داشت، اظهار کرد: سیلی اخیر جمهوری اسلامی به صورت آمریکا و اذناب منطقه ای آن برایشان بسیار گران تمام شده است زیرا می بینند که صدها میلیارد دلار برای جنگ افروزی در منطقه هزینه کرده اند و فایده ای برایشان نداشته است. امروز جمهوری اسلامی دارای چنان اقتداری در منطقه است که هرگز تصور آن را هم نمی کردند لذا هر روز به دنبال جنجال و برنامه ای جدید هستند چنانکه در روزهای اخیر تحرکات عربستان و همچنین استعفای نخست وزیر لبنان را شاهد بوده‌ایم که طبیعتاً نتیجه طراحی‌های پشت پرده آنان است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه، این پیروزی ها را به ملت و دولت عراق و سوریه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با بصیرت، دشمن شناسی و اتکال به خدا در کنار اخلاص و درایت، پیروزی قطعی از آن مردم منطقه خواهد بود و ان شاء الله شر داعش به زودی کنده خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع «اطاله دادرسی» به عنوان یکی از مشکلات اساسی دستگاه قضایی و مراجعه کنندگان، تصریح کرد: برخی گمان می کنند که دستگاه قضایی بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها در محاکم را رها کرده است. این در حالی است که این موضوع از سالها قبل کاملاً مورد توجه مسئولان قضایی است و در دوره تصدی اینجانب نیز با تاسیس معاونت راهبردی و همکاری معاونت های دیگر تلاشهای بسیار خوبی برای ریشه یابی و حل این معضل صورت گرفت است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، با در نظر گرفتن 15 میلیون پرونده موجودی در دستگاه قضایی، متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده بین 90 تا 100 روز محاسبه شده است که البته با توجه به اینکه بسیاری از پرونده ها در مرحله دادسرا یا در محاکم بدوی مختومه می شوند، طبیعتاً با کسر اینگونه پرونده ها، در مورد پرونده‌های در حال رسیدگی، این متوسط زمانی افزایش خواهد یافت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بدون همکاری دولت و مجلس برای جذب قاضی و کارمند در دستگاه قضایی حل مشکل اطاله دادرسی ممکن نخواهد بود، خاطر نشان کرد: ما برای جذب سالانه 800 قاضی که در قانون پیش بینی شده است، طی سنوات مختلف به معنای دقیق کلمه جنگیده ایم. حتی در چند نوبت از مقام معظم رهبری برای حل این مشکل استعانت خواستیم زیرا دولت ها و مجلس همکاری لازم را نمی کردند البته در حال حاضر مجلس محترم همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارد. بر اساس همین پیگیریها توانستیم طی 8 سال بیش از 4000 قاضی به سیستم قضایی اضافه کنیم و امروز 11 هزار قاضی مشغول به فعالیت هستند که البته طی این سالها 2000 قاضی نیز بازنشسته یا به دلیل برخی تخلفات از دستگاه قضایی منفصل شده اند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل کثرت پرونده ها عدم آگاهی مردم از کیفیت تنظیم قراردادها و روابط حقوقی خود است که در این زمینه باید فرهنگ استفاده از وکیل نهادینه شود و مردم با انجام مشورت با یک وکیل یا حقوقدان قابل اطمینان، سطح کیفی قراردادها یا سایر مسائل حقوقی خود را ارتقا دهند تا شاهد شکل گیری بسیاری از پرونده ها و وقوع بسیاری از جرایم نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها