کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

پشت پرده اتهامات جدید عربستان علیه ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اتهامات جدید رژیم آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران درباره شلیک موشک یمنی به فرودگاه ریاض گفت:دولت سعودی برای توجیه شکست خود در یمن جمهوری اسلامی ایران را متهم می کند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۵۹
پشت پرده اتهامات جدید عربستان علیه ایران

جواد منصوری سفیر اسبق ایران در کشورهای پاکستان و چین در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: این اولین بار نیست که رژیم سعودی اتهامات بی اساس به ایران نسبت می دهد، در گذشته هم اتهاماتی مانند دخالت در امور کشورهای منطقه و صدور تروریسم را مطرح کرده اند.

وی افزود: دولت سعودی در چند سال گذشته بر اساس یک راهبرد تصمیم به حضور انحصاری در منطقه گرفته است و بر همین اساس تلاش می کند برای دولتهایی که می توانند در برابر انحصار طلبی عربستان بایستند مشکلاتی بوجود بیاورد و به همین دلیل دولتهای عراق و سوریه را گرفتار تروریسم کرد و طبعا آل سعود، جمهوری اسلامی را بزرگترین مانع تحقق اهداف خود می داند و لذا همواره اتهاماتی به ایران نسبت می دهد.

منصوری یادآور شد:طرح های منطقه ای رژیم سعودی یکی پس از دیگری با شکست مواجه می شود که مهمترین آن راه اندازی داعش با همکاری آمریکا و اسرائیل،ایجاد جنگ شیعه و سنی و کافر دانستن شیعیان،ایران هراسی و نیز حمله به یمن بود.

وی افزود:رژیم سعودی نزدیک به سه سال پیش به کشور یمن حمله کرد و مردم مظلوم آن کشور را آماج حملات غیر انسانی خود قرار داد و تصور می کرد ظرف دو هفته می تواند بر یمن مسلط شود ولی یمنی های شجاع توانستند رژیم سعودی و هم پیمانان آن را با شکست مواجه کنند،مردم یمن نشان دادند برای دفاع از خود نیازی به هیچ کشوری از جمله ایران ندارند و خود به تنهایی می توانند درس عبرت آموزی به متجاوزان بدهند.

سفیر اسبق ایران در کشورهای پاکستان و چین درباره اهداف اتهام زنی سعودی ها به ایران گفت:در مقطع کنونی احتمال اینکه از اتهامات مطرح شده برای اقدام علیه ایران استفاده کنند وجود دارد و مسئولان کشور باید با دقت این مسئله را زیر نظر داشته باشند.

وی گفت:البته رژیم عربستان به تنهایی توان رویارویی با ایران را ندارد ولی اتهاماتی که وارد می کنند می تواند مستمسکی برای شرارت جدید در منطقه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها