مرد اعدامی برای نجات از طناب دار شناسنامه‌اش را دستکاری کرد تا خود را 16ساله نشان دهد. او در جلسه دادگاه، پرداخت 40 میلیون تومان پول برای جعل شناسنامه را رد کرد و مدعی بی‌گناهی در جرم نگهداری روانگردان شیشه شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۱۷
جعل شناسنامه برای فرار از اعدام

به گزارش جام‌جم، 13 مرداد 93 دو برادر به اتهام نگهداری حدود چهار کیلوگرم شیشه در خانی‌آباد تهران دستگیر شدند.

با برگزاری دادگاه، سعید 21 ساله ادعای بی‌گناهی کرد و گفت: «بسته‌های شیشه متعلق به من و برادرم نیست. چند روز پیش فردی به نام کامران سراغم آمد و گفت برای نگهداری مقادیری شیشه، نیاز به مخفیگاه دارد. من، خانه برادرم را به او پیشنهاد کردم و بسته‌های شیشه را به آنجا بردیم اما هیچ کدام از آنها متعلق به من و برادرم نبود و ما هیچ نقشی در تولیدشان نداشتیم. بعد از دستگیری متوجه شدم، کامران از کشور خارج شده و همه تقصیرها گردن من و برادرم افتاده است.»

برادر سعید نیز این اظهارات را تائید کرد اما قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود، سعید را به جرم نگهداری حدود چهار کیلوگرم شیشه به اعدام و برادرش را به جرم معاونت به حبس ابد محکوم کردند. در حالی که با اعتراض متهم، دیوان عالی کشور مشغول بررسی احکام صادره شده بود، سعید با ارسال دادخواستی عجیب به دادگاه حقوقی اسلامشهر، خواستار ابطال شناسنامه قبلی و صدور شناسنامه جدید شد و ادعا کرد متولد 77 است.

با این ادعا و بدون بررسی مناسب، شناسنامه جدید با سن پایین‌تر برای سعید صادر شد. او این شناسنامه را برای دیوان عالی کشور فرستاد و قضات نیز با توجه به زیر18سال بودن متهم در زمان دستگیری، حکم اعدام را شکستند و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی فرستادند.

قضات این شعبه اما در اصل بودن شناسنامه تردید کردند و دستور استعلام بیشتر دادند. ابتدا در تحقیق از مدرسه متهم مشخص شد، او متولد 72 است و اگر ادعایش درست بود، باید در دو سالگی وارد مدرسه شده باشد. همچنین فاش شد متهم برای جعل شناسنامه و دستکاری در تاریخ تولدش، مبلغ 40 میلیون تومان هزینه کرده و همسر خود را نیز در دوران زندان طلاق داده است تا خود را زیرسن قانونی نشان دهد.

با کشف این مدارک، صبح دیروز، جلسه دادگاه پس از انتقال متهم از زندان برگزار شد. او بار دیگر نوجوان بودنش را در زمان دستگیری مدعی شد و گفت: «پس از دستگیری به خاطر سن پایینم می‌خواستند مرا به کانون بفرستند اما من به خاطر برادرم و برای این که با هم در یک زندان باشم، به دروغ گفتم 21 ساله هستم درحالی که من متولد 77 هستم و آن‌موقع فقط 16 سال داشتم. حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها