جام جم آنلاین در گفت و گو با یک روان شناس بررسی می کند

پشت پرده فیلم سلفی دو دختر اصفهانی قبل از خودکشی / شوخی، خنده، هیجان و مرگ ...

خودکشی دو دانش آموز از روی پل در اصفهان، بازتاب‌های متعددی در فضای مجازی و افکار عمومی به دنبال داشت، اصل ماجرا و آخرین خبر در مورد وضعیت مصدوم حادثه را از قول پزشک معالج می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۳۷
آخرین خبر از وضعیت دختر اصفهانی که از خودکشی جان به در برد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، خودکشی دو دختر دانش آموز نوجوان در پل چمران اصفهان حرف و حدیث ها و نظرات کارشناسی و غیرکارشناسی متعددی به همراه داشت.

در ابتدا علت خودکشی را به نهنگ آبی ربط دادند و بعد، کمتر از 24 ساعت از اخبار سراسری دلیل دیگری برای آن اعلام شد. انواع اخبار ضد و نقیض و واگویه‌هایی با چاشنی نیشخند نیز درتلگرام و اینستاگرام چرخید و چرخید تا به زعم سازندگانش تلنگری باشد برای آن ها که باید عملکردی بیدارتر و هشیارانه تر از خود نشان دهند. دراین میان معدود رسانه های رسمی نیز با فاصله گرفتن از جوسازی شبکه‌های مجازی، صحبت‌های موثق تر و موشکافانه تر را تیتر صفحات خبری خود قرار دادند.

حالا مطالب تلگرامی آن هم از سوی برخی منابع علمی دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی استان حکایت دیگری دارد. ارسال مصوبه‌های مختلف مبنی بر عدم انتشار تیتراخبار خودکشی در صفحات یک نشریات و منع نشر کلیپ آخرین صحبت‌های این دو دانش‌آموز همه و همه بازهم چراهای متعددی را برجا نهاده است. در این راستا تعدادی از روانپزشکان براین عقیده اند که اتفاقاً علنی شدن و پرداختن هرچه بیشتر به چنین موضوعاتی تلنگری است برای بیداری خانواده ها و مسئولان، گروهی نیز مخالف سرسخت این نظریه اند...

به نظر می‌رسد نیاز امروز جامعه آگاهی بخشی صحیح و کامل است، بدون شک این نوع کتمان و سرپوش گذاشتن ها نه تنها گره ای از معضلات باز نمی کند بلکه محرکی خواهد بود برای افزایش آسیب‌های اجتماعی. کما اینکه انتشار کلیپ دانش‌آموزان مورد نظر که دقایقی قبل توسط خودشان ضبط شده است گویای حقایق تلخی است که هیچ رد و نشانی از نهنگ آبی ندارد.

و اما در کنار این بایدها و نبایدها آنچه که به نظر می‌رسد پیگیریش خالی از اهمیت نیست، گزارش آخرین وضعیت دانش آموز بازمانده از حادثه خودکشی است که اتفاقا مورد پرسش و جستجوی عموم مردم می‌باشد.

دکتر مهدی تیموری، پزشک معالج این دانش آموز در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: از دو دانش آموزی که درپل هوایی چمران اصفهان اقدام به خودکشی کرده بودند یک نفرشان بعد از انتقال به بیمارستان فوت و دیگری تحت درمان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دانش آموز مذکور بعد از 10 روز بستری اکنون 5 روز است که ترخیص شده، وضعیت جسمی و روحی خوبی دارد و باید پیگیری های لازم از جمله فیزیوتراپی و توانبخشی را انجام دهد.

تیموری ادامه داد: البته به‌خاطر بی‌حرکتی خطر آمبولی وجود دارد که برای جلوگیری از بروز آن در حال حاضر داروهای لازم تجویز و مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت 4 جراحی بر روی نقاط آسیب دیده صورت گرفته تصریح کرد: از آن جا که بیمار مذکور با دست و پا سقوط کرده صدمات شدیدی به این نواحی وارد شده اما خوشبختانه سر مصدوم در اثر برخورد با پیکر نفر دومی که خودکشی کرده سالم و بدون آسیب دیدگی است و تا مدت‌ها به کمک عصا قادر به راه رفتن خواهد بود اکنون هم با عصا مسافت کوتاهی را می تواند قدم بردارد که به نظر نمی رسد دیگر به جراحی نیاز باشد.

دریا وفایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها