مابین استانداری‌ها و محیط زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه حفاظت از محدوده یوزخیز پل ابریشم - میاندشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در منطقه زمان آباد پارک ملی توران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۷۷
تصویری خاص از سه یوزپلنگ در ایران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، عباسعلی دامنگیر گفت: در پایش و نظارت سرپرست پارک ملی توران در حوزه استحفاظی زمان آباد از این ذخیره گاه زیست‌کره موفق به مشاهده و ثبت تصاویر 3 یوزپلنگ بالغ شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: سرپرست اداره پارک ملی توران ضمن گشت و کنترل در محلی به نام شکسته های آغل گزو در محدوده تنگه تاریک موفق به مشاهده 3 قلاده یوز پلنگ بالغ شد که در محل خط الرإس نظاره گر دشت های پایین دست بودند. پس از مشاهده سریعا اقدام به گرفتن عکس از یوزها کرده و حدود 4 دقیقه به مشاهده یوزها پرداخته و به عکاسی از آنها مشغول بوده است. پس از این اقدام جمعیت 3 قلاده ای این گونه نادر و سمبل زیست محیطی کشور و استان به آرامی دور شدند.

دامنگیر گفت: در پی پایش و نظارت منطقه نیم ساعت قبل از مشاهده یوزها تعداد 18 راس آهو در محل دشت شورچاه و 40 دقیقه بعد از مشاهده یوزها تعداد 13 راس قوچ و میش در محل چشمه واشنگ مشاهده شد که این نشان از پتانسیل بالای منطقه به لحاظ طعمه و حضور گونه یوزپلنگ آسیایی است.

گفتنی است، مجموعه پارک ملی، پناهگاه حیات‌وحش و منطقه حفاظت‌شده توران با وسعت ۱.۵ میلیون هکتار یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در کشورمان است که تنها قلمرو زیستی باقیمانده آن تنها به سه استان کشورمان محدود می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها