دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به مالباختگان موسسات مالی گفت:در جریان مشکل شما هستم و در جلسه اخیر روسای قوا مشکل شما مطرح شد. مسیر چگونگی حل مشکل محل بحث است.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵۰
بررسی مشکل مالباختگان موسسات مالی در جلسه روسای قوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات عنوان داشت: سپرده گذار ،هیات مدیره واحد پولی که دریافت کننده پول بود و بخش نظارت مرکزی بانک مرکزی سه طرف این موضوع هستند و در حال پیگیری موضوع هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: بدون گفتگو،مفاهمه و اقناع سازی نمی توان به ایجاد بستر تعالی در جامعه امیدوار بود. امر ونهی در پاره ای موارد می تواند موجب شکل گیری آرامش و نظمی تصنعی در جوامع شود اما به طور قطع تعالی سرمایه های انسانی را بدنبال نخواهد داشت.

وی گفت: رسانه ها محور و پیشران اصلی برای ایجاد فضای گفتگو و تعالی و زمینه ساز نشاط و انسجام اجتماعی هستند. از جایگاه مسئول نهاد امنیت ملی کشور و به عنوان فردی که به موضوعات سیاسی،دفاعی و امنیتی اشراف دارد معتقدم که بدون ارایه تعریف مشخص از مسئولیتهای متقابلی که حاکمیت و رسانه نسبت به یکدیکر دارند نمی توان زمینه ایفای نقش حداکثری رسانه ها در حوزه تامین منافع ملی را فراهم نمود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: همه ما بر این باور اشتراک نظر داریم که فساد اقتصادی مهمترین عامل کاهش سرمایه اجتماعی و مانع اصلی رشد و پیشرفت اقتصادی است .ریشه های شکل گیری و خانه نشین شدن فساد در عدم پاسخگویی، عدم شفافیت، دور زدن قانون، رانت اطلاعاتی، برخوردهای سلیقه ای و تبعیض آمیز و باند بازی و فامیل سالاری است. طبیعتا اگر انسان عالم را محضر خدا بداند ،در این عرصه، معصیت و فساد نمی کند.اما اگر فرد یا جریانی از این فضا فاصله گرفت و احساس کرد که می تواند حیاط خلوتی را برای فرار از پاسخگویی وبی قانونی و ...ایجاد کند . به عنوان نماینده افکار عمومی برای مبارزه با فساد اثبات شده با رعایت قانون و اخلاق نباید دچار لکنت شود. این روند به طور قطع ایجاد بازدارندگی خواهد کرد و به افزایش هزینه فسادو ناامن شدن فضا برای مفسدین کمک می نماید.

وی تاکید کرد: همه باید به تیز شدن تیغ رسانه ها برای مقابله با فساد کمک نماییم و همه ابزارهای قانونی را برای ایفای نقش فعال و پیشروی رسانه ها در مقابله با فساد بکار بگیریم. رسانه ها باید بتوانندبا اقتدار کامل ضمن برخورداری از امنیت بیان، امنیت قلم و امنیت شغلی به مسئولیت خود در چارچوب قانون عمل کنند. به طور قطع عدم رعایت قانون در مواجهه با رسانه ها و برخوردهای سیاسی و سلیقه ای، جامعه رسانه ای را دچار تزلزل می کند.

شمخانی با بیان اینکه رعایت قانون و انصاف و خودداری از رفتارهای سلیقه ای، سیاسی و خدایی نکرده منفعت جویانه از سوی رسانه نیز اصل غیر قابل تغییری است که عدم پایبندی به آن می تواند به محدود شدن فضای کنش سالم و مسئولانه رسانه ای در قبال مقابله با فساد شود؛ تاکید کرد: با این اعتقاد در طول ۴ سال گذشته همه تلاش خود را برای ایجاد فضای مفاهمه با مجموعه رسانه های کشور و همکاری مشترک برای صیانت از ارزشها،منافع و هویت ملی و ایجاد زمینه های تعالی در حوزه های سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مصروف نموده ایم که البته راه طولانی و پر فراز و نشیبی نیز در پیش داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها