سخنگوی دولت گفت: اگر مجلس تصمیم بگیرد که یارانه افراد را به صورت نقدی به همه اقشار ندهیم و فقط به جامعه هدف یارانه نقدی پرداخت شود دولت هم این مصوبه را اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۹۳
نوبخت: دولت آماده حذف یارانه نقدی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات گفت: امروز در جلسه شورای اجتماعی با حضور رئیس جمهور مباحث مختلف برای کاهش آسیب های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جاری و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای این بخش تحصیص داده شده بود که ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافت.

نوبخت درباره رقم آزاد شده ایران گفت: این دارایی به مواردی همچون ذخایر ارزی بانک مرکزی و سپرده صندوق ذخیره ارزی قابل تفکیک است. ۱۰۰ میلیارد دلار با رفع تحریم ها وارد کشور شد اما اینجا چیزی به معنی پول نقد مطرح نیست. باید براساس نوع دارایی که تفکیک شده رقم دقیق را مشخص کنیم.

سخنگوی دولت درباره قانون کاتسا گفت: در هرگونه کنش های اقتصادی که جنبه تحریم دارد موضع دولت مشخص است، براساس توافق در شورای عالی امنیت ملی کارگروهی تشخیص میدهد که این اقدام نقض برجام است یا نه که با نظر این کارگروه تصمیم گیری کلی انجام می گیرد و آن تصمیم برای دولت لازم الاجرا است.

سخنگوی دولت درباره میزان بودجه دولت برای راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی یک حرکت خودجوش است مردم حاضرند همه سختی ها را بپذیرند پس نیازی نیست ما از خزانه رقمی را استفاده کنیم. اما ما برای ایجاد مسائل رفاهی و تمهید مقدمات خود را موظف می دانیم. به همین جهت از نظر سقف بندی، گذرگاهها و راهها تمهید مقدمات کردیم. وزارت کشور و نیروهای دولتی نیز خدمت رسانی خواهند کرد.

وی گفت: هر آنچه وزارت کشور و ستاد اربعین پیشنهاد کرد برای این اقدام ما هم موافقت کردیم.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه تسهیلات مختلفی برای استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور اقدام خواهد کرد. ما با اولویت از سرمایه ایرانیان خارج از کشور استفاده خواهیم کرد و برای این اقدام نیز قوانینی وجود دارد.

وی درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: دین زرتشت یکی از ادیان رسمی جمهوری اسلامی ایران است، قوانین موضوعه ما اجازه می دهد زرتشتی ها از حقوق طبیعی خود برخوردار باشند. نوع نگاه ما به آنها مشخص است از این رو به دنبال سلسله اقدامات اثربخش در این زمینه هستیم. با تاکیدات رئیس جمهور به وزیر کشور این ماجرا را پیگیری می کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حقوق شهروندی گفت: دولت با انتشار قانون حقوق شهروندی خود را متعهد کرد به رعایت حقوق شهروندان و به کلیه وزرا دستور داد که برنامه های خود را برای این امر ارائه دهند این فرصت ۲ ماهه به وزرا تا پایان این ماه است که باید برنامه های خود را به سازمان برنامه ارائه دهند به هر حال رئیس جمهور برای آنچه گفتند متعهد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها