معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فردا سه شنبه عملیات اجرایی رسمی 2 نیروگاه بوشهر با حضور 'آلکسی لیخاچف' رئیس شرکت روس اتم آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۷۴
صالحی: آغاز رسمی عملیات اجرایی 2 نیروگاه اتمی فردا در بوشهر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبرصالحی دوشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: سفرهای مکرری به بوشهر داشته ایم ولی در این سفر عملیات اجرایی و رسمی نیروگاههای اتمی شماره 2و 3 در سایت فعلی نیروگاه بوشهر آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در این سفر نحوه فعالیت، آغاز و پایان کار این 2 نیروگاه ،میزان فعالیت ایران و طرف روسی در انجام کارها مورد بررسی قرار می گیرد.

صالحی اظهار کرد: همچنین نحوه پرداخت و تامین مالی نیروگاههای 2 و 3 بوشهر نیز فردا با حضور طرف روسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی یادآورشد:این سفر در آستانه سفر روز چهارشنبه رییس جمهوری روسیه به ایران انجام شده و گزارشهایی به هر دو رئیس جمهور از نحوه پیشرفت کار این 2 نیروگاه ارائه می شود.

صالحی در یکی از سفر های قبلی خود به بوشهر ظرفیت واحدهای شماره 2و3 نیروگاه اتمی بوشهر را 1057 مگاوات اعلام کرده بود.

این واحدها دارای استانداردهای ایمنی و راندمان بالاتر و مصرف سوخت کمتر هستند.

براساس این گزارش، احداث این دو واحد نیروگاهی حدود 10 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

همچنین با تکمیل این 2 واحد، حدود 5 تا 6 درصد از ظرفیت تولید برق کشور، از طریق انرژی اتمی تامین خواهد شد.

صالحی گفت: اجرای برجام مسیر ساخت 2 واحد جدید نیروگاهی در بوشهر را هموار کرد.

وی افزود: ساخت این 2 واحد در بازه زمانی 10 ساله در چارچوب مقررات نظام ایمنی هسته‌ای کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه این دو واحد در چارچوب قرارداد پادمانی با آژانس و در چارچوب ان‌پی‌تی احداث می‌شود، گفت: «این قرارداد (قرارداد احداث این دو واحد نیروگاهی جدید) براساس 3 سند تحت عنوان‌های قرارداد، پروتکل و یادداشت‌تفاهم در سال 1393 در مسکو امضا شد که نویدبخش ورود کشور به مرحله جدید و همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای با روس‌هاست.»

صالحی تاکید کرد: این دو واحد جدید براساس بالاترین استاندارهای ایمنی و فن‌آوری روز دنیا ساخته خواهند شد تا ضمن تولید انرژی از این طریق در حفظ و تامین منابع طبیعی کمک کنیم.

معاون رییس جمهوری اظهارداشت: در بحث برجام کمیته خاص راهبردی وجود دارد که تصمیمات برجام در این کمیته بررسی و با مشورت های صورت گرفته تصمیم های مشخصی گرفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها