رئیس پلیس راه راهور ناجا از آماده‌باش صددرصدی مأموران پلیس راهور برای ایمنی و انضباط در مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۰۴
آماده باش صددرصد پلیس راهور ناجا در طرح ویژه ترافیکی اربعین
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد حسین حمیدی" در مراسم طرح ویژه ترافیکی اربعین و رژه خودرویی تیم‌های اعزامی پلیس راهور ناجا که در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به افزایش تردد در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران، اظهارداشت: نیروهای پلیس راهور ناجا از ابتدای ماه صفر تا کنون در معابر شهری و جاده‌ای مستقر هستند.
وی افزود: از امروز تیم‌های کمکی برای تقویت این یگان از اقصی‌ نقاط کشور به نقاط مرزی اعزام می‌شوند و در کنار مأموران پلیس راهور استان‌ها، مأموریت خود را انجام خواهند داد.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه سازمان‌های امدادی نیز در معابر شهری و جاده‌ای حضور دارند،‌ گفت: حضور پررنگ پلیس راهور برای انضباط و ایمنی بیشتر است؛ کلیه همکارانم تلاش می کنند ترافیک مسیرهای منتهی به مرز در راه رفت و برگشت را ایمن و بدون ترافیک در اختیار زایران قرار دهند.
وی گفت: پلیس راهور ناجا حداکثر توان عملیاتی خود را برای تقویت پلیس راهور استان‌های درگیر همچون خوزستان، ایلام و کرمانشاه در نظر گرفته همچنین مسئولیت اصلی این نیروها با ستاد راهور ناجا است.
سردار حمیدی افزود: همه مأموران پلیس راهور ناجا در سطح کشور از امروز در آماده‌باش هستند و آمادگی صددرصدی مأموران پلیس راهور ناجا را شاهد هستیم.
رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره تردد اتوبوس‌های حامل زائران، گفت: محدودیتی برای تردد اتوبوس‌ها در شب وجود ندارد و تمام کاروان‌ها می‌توانند طبق زمانبندی در طول جاده‌ها حضور یابند؛ البته برای شرایط ترافیکی خاص محدودیت‌هایی اندیشیده می‌شود و به صورت مقطعی و با هماهنگی روسای پلیس راه هر استان به اجرا در خواهد آمد.
رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تردد در محورهای مواصلاتی کشور و به خصوص مرزها عادی است، گفت: با افزایش سفرها مورد خاصی گزارش نشده است؛ پلیس تمام تلاش خود را به کار گرفته تا علاوه بر حضور پر رنگ در مسیرهای منتهی به مرز از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کند،
سردار حمیدی درباره مرز خسروی، گفت: برای بازگشایی مرز خسروی مشکلی از طرف کشور ما وجود ندارد و به محض بازگشایی پلیس راهور تمهیدات خاص خود را در این مسیر نیز اعمال خواهد کرد.
وی به زائران توصیه کرد: با توجه به افزایش سفر و تراکم در جاده‌ها و مناسب نبودن زیرساخت‌های لازم علیرغم اقداماتی که انجام شده، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به نقاط ضعف و قوت مسیرهای منتهی به مرزهای پر تردد، گفت: مسیر ایلام به مهران شرایط یکسانی ندارد و دارای نقاط ضعف است و بی توجهی رانندگان به این امر، به سوانح رانندگی منجر می شود.
این مقام ارشد انتظامی به خستگی و خواب آلودگی رانندگان اشاره و بیان کرد: در دور بازگشت زائران، متأسفانه خستگی مفرط می‌تواند به بروز تصادف منجر شود بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنم حتما در توقفگاه‌های بین راهی استراحت کرده و از رانندگی در حال خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند.
سردار حمیدی ادامه داد: بخش عمده‌ای از حوادث رانندگی در شرایط خستگی و در جاده‌های کوهستانی که زیرساخت‌های مناسب ندارند، رخ می دهد بنابراین باید تلاش کنیم با فراهم آوردن زیرساخت های لازم از وقوع حوادث جلوگیری کنیم.
وی درباره وضعیت پارکینگ‌ها در نقاط مرزی،گفت: مسئولیت پارکینگ بر عهده شهرداری و سازمان راهداری است که اقدامات و هماهنگی‌های لازم در این رابطه انجام شده است؛ در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود از لحاظ پارکینگ مشکل خاصی نداشته باشیم اما این امر بستگی به تعداد مراجعات دارد.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های اجرای طرح اربعین احیا شود، تصریح کرد: پارکینگ‌های موجود زمین‌های کشاورزی هستند که برای این مقطع خاص استفاده می‌شود، لذا نمی‌توان آنها را آسفالت کرد و از سوی دیگر به هنگام بارندگی، مشکلاتی برای خودروها به وجود می آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها