صخره‌های امواجی شکل یکی از پدیده های شگفت انگیز طبیعی اند که در شرق شهر کوچک هایدن در غرب استرالیا قرار گرفته اند. نام صخره های موجی هایدن استرالیا از شکل خاصشان که شبیه به امواج بلند اقیانوس است، گرفته شده است. این صخره از گرانیت تشکیل شده اند و ۱۵ متر ارتفاع و ۱۱۰ متر طول دارند. می خواهیم شما را بیشتر با این پدیده شگفت طبیعت آشنا کنیم. همراه جام‌جم آنلاین باشید.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۷۱
صخره‌های مواج هایدن در استرالیا + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از لست سکند، باید به این نکته توجه کرد که فرم خاص صخره های موجی هایدن (Hyden and Wave Rock ) در اثر پدیده موج تشکیل نشده است، بلکه در اثر فرسایش هوایی که در زیر سطح زمین رخ داده، قبل از اینکه به بیرون نمایان شود، اتفاق افتاده است و نتیجه آن هم شکل دواری است که در بالای صخره ها می بینید و شما را احتمالا یاد موج دریا می اندازد.

یکی از نکاتی که در مورد این صخره ها وجود دارد و در کمتر جایی به آن پرداخته شده است، وجود دیواره ای است که در بالای این صخره ها است و مثل یک محافظ عمل می کند. این دیواره کمک می کند تا آب باران در سد ذخیره شود این دیواره در سال ۱۹۵۱ ساخته شد.

جاذبه های شهر هایدن

شهر هایدن شاید شهر بزرگی نباشد اما دیدنی های آن محدود به صخره های موجی هایدن نیست.

بازدید از صخره های بومی غار Mulka
فرش های رنگینی از گل های وحشی غرب استرالیا که از ماه سپتامبر تا نوامبر می رویند.
دیدن پرندگان بومی که تعداد آنها به حدود ۴۰ گونه ی خاص و متفاوت می رسد.
بازدید از پارک وحشی هایدن که در آن کوالاهای دوست داشتنی و تعدادی کانگوروی سفید کمیاب نگهداری می شود.


بعد از بازدید از صخره های موجی هایدن در کجا بمانیم؟

امکانات اقامتی در شهر کوچک هایدن زیاد است، از متل های کوچک و زیبا گرفته تا هتل هایی مخصوص بک پکرها و کلبه های کوچک. علاوه بر این، در این شهر نانوایی ها، مغازه های اغذیه فروشی، رستوران ها و کافه های خوبی برای هر ذائقه ای وجود دارد. هتلی که در این شهر قرار دارد، تمام امکانات را داراست و علاوه بر این یک باغ با استخری زیبا هم در داخل آن وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها