مجموعه انیمیشنی فینگیلیا، بزودی از شبکه پویا پخش می‌شود

دنیای رنگارنگ بچه‌های مهد‌کودک درختی

جنس قهرمان‌های کارتونی عوض شده است؛ زمانی سیندرلا و سفید‌برفی زیبا و دلربا در محصولات غول کارتون‌سازی جهان به بچه‌ها معرفی می‌شدند و حالا کمپانی دیزنی، شخصیت‌هایی مانند جودی ریزه‌ میزه اما باهوش و با پشتکار را خلق می‌کند!
کد خبر: ۱۰۸۸۱۲۹
دنیای رنگارنگ بچه‌های مهد‌کودک درختی

اصلا چرا راه دور برویم؟ در باغچه انیمیشن ایران هم شخصیت‌های کارتونی، رنگ و بوی متفاوتی پیدا کرده‌اند. خرسی، خرگوشی، موش‌موشی، عقابک، کلاغک، لاکی لاک‌پشته، زرافه، شیرشیرک، جوجه تیغی و جوجو قهرمان‌های سریال فینگیلیا هر کدام مشکل یا ضعفی دارند. یکی چشم‌هایش خوب نمی‌بیند، دیگری از تاریکی می‌ترسد و... این سریال که قرار است بزودی از شبکه پویا به نمایش درآید، ماجراهای این شخصیت‌ها و خانم درنای مربی را در یک مهد‌کودک درختی روایت می‌کند.

مهد‌کودک درختی و درس زندگی

کاوه کنعانی یک تنه به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان، طراح شخصیت، استوری بورد و طراح آکساسوار و فضا سریال فینگیلیا را کارگردانی کرده است.

کنعانی درباره شخصیت‌های این سریال به جام‌جم می‌گوید: هیچ کدام از بچه‌های مهد‌کودک درختی کامل نیستند و همه با راهنمایی‌های خانم درنا یاد می‌گیرند چطور به کمک هم مشکلات را حل کنند.

این انیمیشن‌ساز معتقد است: هر کودکی می‌تواند با یکی از شخصیت‌های این مجموعه همذات‌پنداری یا خودش را با یکی از آنها مقایسه کند و ببیند که لازم نیست به خاطر عیب‌ها و ضعف‌هایش شرمنده باشد یا دست از تلاش بکشد. به اعتقاد کنعانی، این سریال می‌توانست شخصیت‌های بیشتری داشته باشد و مشکلات متعددی را مطرح کند. او درباره تاثیر شخصیت‌های متعدد و فضای شلوغ ذهن کودکان می‌گوید: به نظر می‌رسد بچه‌ها به این نوع آثار علاقه داشته‌ باشند. از نمونه‌های موفق در دنیا می‌توان سریال بره ناقلا را نام برد که فضایی شلوغ و تعداد زیادی شخصیت دارد.

انیمیشن‌سازی با نگاه به آینده

کنعانی برای تولید این سریال انیمیشنی، تکنیک کات اوت را انتخاب کرده که هم سریع‌تر تولید بشود و هم با وضعیت مالی مرکز صبا متناسب‌تر باشد. فینگیلیا در 18 قسمت برای گروه سنی خردسال و کودک ساخته شده و هر قسمت از آن حدود هفت دقیقه زمان دارد.

این انیمیشن‌ساز درباره انتخاب تکنیک، فضاسازی و طراحی شخصیت‌های این سریال می‌گوید: تولید محصولات جانبی از جمله مواردی بود که از همان ابتدا در طراحی فضا و شخصیت‌ها مد نظر قرار دادیم. مثلا شخصیت‌ها طوری طراحی شده‌اند که اگر قرار شد عروسکی از آنها ساخته شود، برای کودکان جذاب و دیدنی باشد.

براساس توضیحات این تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن، برای این که عروسک شخصیت‌های سریال فینگیلیا برای بچه‌ها ملموس و شبیه دیگر عروسک‌های موجود در بازار باشد، دست‌های کوتاه برای آنها طراحی شده است.

کنعانی می‌گوید: دست‌های کوتاه، کار انیماتور‌ها را در حرکت‌دادن شخصیت‌ها بسیار دشوار می‌کرد، اما ترجیح دادیم کار سخت را انجام بدهیم و نتیجه مورد توجه قرار بگیرد.

کارگردان فینگیلیا از مذاکره با یک شرکت تولیدکننده محصولات جانبی خبر داد و گفت: سازندگان انیمیشن در کشور ما و حتی تولیدکنندگان لوازم جانبی و سرگرمی در این زمینه تجربه زیادی ندارند و احتمالا همان‌طور که کنعانی به آن اشاره می‌کند، راه درازی در پیش خواهند داشت.

به گفته کنعانی در طراحی این انیمیشن به عرضه بین‌المللی آن هم فکر شده اما بی‌تردید فروش این سریال به دیگر کشورها و نیز استقبال از محصولات جانبی، به نظر بچه‌ها درباره این سریال و میزان استقبال و علاقه آنها بستگی دارد.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها