آغاز جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی

روحانی وارد مجلس شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:بنظر می‌رسد دو وزیر پیشنهادی مشکلی برای رای اعتماد نخواهند داشت و هر ۲ وزیر رای اعتماد می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۸۷
باهنر: وزرای پیشنهادی نیرو و علوم رای اعتماد می‌گیرند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز(شنبه 6 آبان) در نشست ماهانه این تشکل، با اشاره به 13 آبان و تسخیر سفارت لانه جاسوسی، گفت: در این سی و اندی سال انقلاب، زیر و بم‌های زیادی اتفاق افتاده اما روحیه مبارزه با آمریکا همچنان برقرار است.

وی افزود: آمریکا خوی استکباریش را از دست نمی‌دهد و همواره در حال توطئه است. آمریکا مخالفتش را با امام از سال 42 آغاز کرد. از کودتای 28 مرداد تا امروز دشمنی‌های آمریکا را دیده‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره افرادی که می‌گویند با آمریکا کنار بیاییم تا مشکلات حل شود، گفت: آمریکا تا زمانی که ما نباشیم، راضی نخواهد شد.

باهنر با تاکید بر اینکه خواب آمریکا برای مردم ایران تعبیر نخواهد شد، اظهار داشت: قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. در مسیر بیش از 50 ساله نهضت اسلامی از سال 42 تا امروز، این خصومت و درگیری وجود داشته و بر اقتدار نظام افزوده شده است. نه آمریکا از گذشته قدرتمندتر است و نه ما ضعیف تر شدیم.

وی درباره دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو، گفت: بنظر می‌رسد دو وزیر پیشنهادی مشکلی برای رای اعتماد نخواهند داشت و هر 2 وزیر رای اعتماد را دارند اما تصمیم اصلی با مجلس و نمایندگان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فعالیت‌های دوره جدید مجمع، اظهار داشت: جلسات مجمع عمومی تاکنون چند جلسه برگزار شده و جلسات کمیسیون‌ها پیگیری می‌شود. در پیوست حکم رهبری برای اعضای مجمع، یک نکته این بود که سیاست‌های کلی را تصفیه کنند. بخشی از سیاست‌های کلی نیاز به اصلاحات جزیی دارد، برخی هم کلا منتفی شده و بعضی نیز قابل ادغام هستند چون حجم سیاست‌های کلی زیاد است و نیاز به تنقیح دارد.

باهنر با بیان اینکه در اصل 110 قانون اساسی آمده که وظیفه رهبری تعیین سیاست‌های کلی بعد از مشورت با مجمع و نظارت بر اجرای سیاست‌ها است، خاطرنشان کرد: رهبری این بخش اختیارات را قبلا به مجمع عمومی واگذار کرده بودند اما در دوره جدید این اختیارات در پیوست به شورایی راهبردی واگذار کردند که نظارت را کامل انجام دهند. در واقع اختیارات از صحن مجمع به یک گروه کوچک تر واگذار شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مرکز تحقیقات مجمع عملا منحل شده و مطالعات راهبردی به دبیرخانه منتقل شده است، گفت: مجمع از ابعاد مختلف در حال تحول اساسی است. امید داریم که تا قبل از پایان سال اصلاح ساختارهای مجمع روشن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها