آغاز جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی

روحانی وارد مجلس شد

فردا جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس برگزار می‌شود و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و این دو گزینه در تلاشند با حضور در جلسات فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها بتوانند با ارائه برنامه‌های خود، به پرسش‌های مجلس پاسخ بدهند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۱۷
وزن‌کشی 2 وزیر پیشنهادی

به گزارش جام‌جم، با توجه به فضای مجلس، احتمال رای‌آوری اردکانیان در صحن علنی بالاست، به‌طوری‌ که بیشتر نمایندگان مجلس در مصاحبه با جام‌جم تاکید داشتند تخصص و تجربه کافی وی در مورد بحران‌های آبی از جمله مزیت‌های وزارتش محسوب می‌شود.

منصور غلامی، گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در روزهای گذشته به رایزنی با نمایندگان مشغول بوده و به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، هیچ‌یک از این وزیران پیشنهادی، شرایط سختی برای رای‌آوری ندارند و پیش‌بینی می‌شود بتوانند از نمایندگان رای اعتماد بگیرند.

البته با توجه به این‌که حاجی‌بابایی متعلق به جریان اصولگراست می‌توان نظر او را بیانگر مواضع نمایندگان این جریان دانست، اما حضور گزینه وزارت علوم در فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) و پاسخ‌های وی، اما و اگرهایی را برای اعضای این طیف به‌وجود آورده، به‌طوری که اصلاح‌طلبان مجلس بعد از جلسه با منصور غلامی، ارائه نظر نهایی خود را منوط به جمع بندی فراکسیون تا روز یکشنبه (فردا) دانسته‌اند.

گفته شده عدم اقبال فراکسیون امید به گزینه پیشنهادی وزارت علوم، رفتارهای سیاسی منصور غلامی است که مورد وثوق بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نیست.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در همین زمینه گفت: نگرانی از انسداد فضای سیاسی در دانشگاه‌ها، سوالات بسیاری را به همراه داشته که بخشی از پاسخ‌های وزیر پیشنهادی قانع‌کننده بود و برخی توضیحات قانع‌کننده نبود، بنابراین در نهایت مقرر شده که ‎جمع‌بندی نهایی فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه مجمع عمومی صبح روز یکشنبه این فراکسیون انجام شود.

‎نماینده مردم شیراز درباره نظر اعضای فراکسیون امید در مورد وزیر پیشنهادی نیرو تاکید کرد که اردکانیان از سابقه مدیریتی، تحصیلی‌ و تجربیات خوبی در حوزه تحصیلی و اجرایی برخوردار است و می‌تواند از عهده امور این حوزه برآید.

مرتضی صفاری، عضو فراکسیون اصولگرایان هم با تاکید بر این‌که دو گزینه پیشنهادی دولت حتما حائز رای نمایندگان خواهند شد، تاکید کرد که اردکانیان رزومه خوبی در حوزه آب دارد و منصور غلامی نیز با توجه به مجموعه نشست‌های فراکسیونی و کمیسیونی احساس می‌شود که توان مدیریت وزارتخانه را دارد.

حسین نیازآذری، دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این‌که وزیر پیشنهادی نیرو فردی توانمند و آشنا به صنعت آب و برق کشور است، یادآور شد که این گزینه به مدیریت منابع که چالش امروز کشور است، آشنایی کافی دارد و می‌تواند نسبت به این مشکلات، شرایط بهتری را به‌وجود آورد. عضو کمیسیون عمران درخصوص رای‌آوری گزینه دولت برای وزارت علوم نیز گفت که وزیر پیشنهادی فردی متعادل و کارآمد است که در شرایط فعلی ضرورت دارد هر دو وزیر پیشنهادی رای بیاورند تا وزارتخانه‌های مهم کشور بتوانند سریع‌تر به وظایف محوله خود برسند.

علیرضا سلیمی، دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر این‌که قرار است هر نماینده به تنهایی نظر خود را در مورد وزرای پیشنهادی اعلام کند، یادآور شد که در کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

مهدی شیخ، عضو فراکسیون امید نیز با تاکید بر این‌که قطعا رضا اردکانیان رای مجلس را دریافت خواهد کرد، افزود: در مورد منصور غلامی کمی حرف و حدیث وجود دارد اما تا روز رای‌گیری باید ببینیم چه می‌شود.

فریده اولاد قباد، دیگر عضو فراکسیون امید نیز با تاکید بر این‌که قرار شده روز یکشنبه جمع‌بندی نهایی این فراکسیون اعلام شود، گفت: در حال پیگیری نظرات و برنامه‌های اعلامی هستیم تا از امکان پیگیری آنها مطمئن شویم.

اسدالله عباسی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز با تاکید بر این‌که وزرای پیشنهادی دولت این‌بار به‌صورت تخصصی انتخاب شده‌اند و صاحب تجربه، تخصص و برنامه متناسب با نیاز جامعه هستند، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم با توجه به تجربه علمی و پژوهشی و برنامه‌های ارائه شده به دنبال حل چالش‌های موجود و ارتباط دانشگاه و صنعت است.

وی همچنین یادآور شد که رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو، ‌بخوبی از تنش‌های آبی و شبکه برق کشور مطلع است و زمینه علمی و تخصصی بالایی دارد که به‌نظر می‌رسد گزینه مناسبی بوده و قادر است مشکلات را برطرف کند.

فاطمه امیری - سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها