صادق تبریزی در گفت و گو با جام جم آنلاین روایت کرد

کلاهبرداری از سهراب سپهری، تناولی، زنده رودی و شرکاء

نام هایی همچون سهراب سپهری، پرویز تناولی، فرامرز پیل آرام، زنده رودی و ... در بازار هنر ایران و خاورمیانه هم شناخته شده است و هم پولساز!
کد خبر: ۱۰۸۷۵۴۳
کلاهبرداری از سهراب سپهری، تناولی، زنده رودی و شرکاء

به گزارش جام جم آنلاین، حالا فکر کنید یک نفر آن هم یک دو رگه ایرانی و آمریکایی پیدا شده است که سر این بزرگان هنر ایران که در مارکت جهانی آثارشان یک «گنج» به حساب می آید حسابی کلاه گذاشته است.

صادق تبریزی هنرمند پیشکسوت که از او به عنوان مبدع نقاشی ـ خط نام می برند در گفت و گو با خبرنگار ما داستان یک کلاهبرداری تاریخی را روایت کرد.

تبریزی گفت: در دهه 40 فردی به نام اریک آذری که ایرانی ـ آمریکایی بود و در لس آنجلس گالری داشت، به کشور آمد و با هنرمندان بزرگ ایران جلساتی را برگزار کرد و با پرداخت مبلغی جزئی به عنوان بیعانه که تقریبا هزینه مواد اولیه خلق آثار بود، چندین تابلو و اثر از من، پرویز تناولی ، سهراب سپهری، زنده رودی، پیل آرام و ... خرید و گفت که این آثار را به اروپا و آمریکا می برد و پس از فروش آنها بقیه پول را باز می گرداند.

این هنرمند کشورمان دلیل همراهی خودش و دیگر هنرمندان با این گالری دار آمریکایی را امیدواری به حضور در بازارهای جهانی معرفی کرد و گفت: آن زمان هنر معاصر ایران چندان شناخته شده نبود و این اتفاق می توانست به معرفی و حضور در بازارهای جهانی کمک کند.

تبریزی افزود: اریک آذری رفت و دیگر کسی از او خبری نتوانست بگیرد و تابلوها و آثار هنری هم ناپدید شدند تا چند وقت پیش که آقای تناولی از طریق دوستانی که داشت متوجه شد کارهایی که ما به این گالری دار حدود 50 سال پیش فروخته بودیم قرار است در حراج کریستی چکش بخورد.

مبدع نقاشی ـ خط ایران ادامه داد: گویا پسر اریک آذری خودش را مالک این آثار معرفی کرده و آنها را برای فروش در اختیار مجموعه کریستی قرار داده بود که با شکایت ما خوشبختانه مانع فروش آثار شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها