سفر سرلشگر باقری به سوریه و دیدار او با بشار اسد و دیگر مقامات این کشور بازتاب های بسیاری را در میان محافل سیاسی و رسانه ای داشت.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۷
پیام سفر سرلشکر باقری به رژیم صهیونیستی در سفر به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 25 مهر ماه به سوریه سفر کرد و در این سفر سه روزه دیپلماسی نظامی ایران را با قدرت اجرا کرد.

سرلشکر باقری مرداد ماه امسال نیز به ترکیه سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور همچون رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مقامات نظامی آن دیدار و گفت وگوهای حساسی را داشت.

مهمترین دستاورد سفر سرلشکر باقری به ترکیه همراهی دیدگاه های دو کشور درباره برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق بود، هر دو کشور مخالف تصمیم مسعود بارزانی هستند، هماهنگی های دوجانبه در این زمینه، توانست از تجزیه کردستان عراق جلوگیری کند.

اما سردار سرلشکر باقری به کشوری سفر کرد که پشت مرزهای رژیم صهیونیستی است. پیشروی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر حضور حزب الله لبنان که در خط مقدم مقابله با رژیم اسرائیل قرار دارد، اکنون در سوریه، با نبرد با تروریست های تکفیری وهابی که از حمایت های مستقیم آمریکا، اسرائیل و سعودی ها برخور دارند وارد مرحله حساس و سرنوشت سازی شده است.

آمریکا و اسرائیل از گسترش حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه عصبانی و البته نگران هستند، جایگاه ابرقدرتی آمریکا در منطقه رو به افول است و در شرایط ضعف قرار گرفته، چنین واقعه ای از یک سو به خاطر وجود انقلاب اسلامی در منطقه و صدور معنوی آن به مردم دیگر کشورهای اسلامی است، از سوی دیگر دوری مردم جهان اسلام از آمریکا است. این دو عامل باعث تضعیف جایگاه آمریکا شده است.

وجود تروریست های تکفیری وهابی در کشورهایی همچون سوریه،عراق، یمن و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می شوند، نفرت سنگینی را به بار آورده است، دیگر مردم منطقه غرب آسیا به آمریکا اعتماد و اطمینان ندارند و این عدم اطمینان حتی به دیگر کشورهای جهان هم کشیده است.

نابودی تروریست های تکفیری در منطقه نزدیک است، هر دو کشور سوریه و عراق تا پیروزی نهایی راهی ندارند، شکست تروریست ها، یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران هم خواهد بود.

ایران در نبرد با گروه های تروریستی در منطقه نقش اساسی و حیاتی دارد، بدون مشارکت ایران، شکست تروریست ها در سوره و عراق غیر ممکن بود. ایران با یک تیر دو نشان زد، هم از منافع و امنیت ملی خود دفاع کرد و هم همپیمانان خود را از نابودی نجات داد.

اما عصبانیت همراه با نگرانی سران رژیم صهیونیستی به خاطر فرا رسیدن شکست گروهکهای تروریستی با سفر سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به سوریه شدیدتر شد.

بازدید یک فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس که در آن زمان پشت دروازه های شهر خرمشهر با ارتش صدام می جنگید و اکنون تا پشت مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفته و به این رژیم به خاطر حملات هوایی به سوریه هشدار می دهد، پیام مهمی دارد.

مقامات رژیم اسرائیل از این سفر نگران شدند و نتوانستند نگرانی و ترس خود را پنهان نگهدارند.

پیش از سفر سرلشکر باقری به سوریه، مقامات ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به افزایش شمار نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، حضور متحدین تهران در همسایگی اسرائیل را غیر قابل تحمل خوانده و گفتند جنگ در سوریه با ایران حتمی و اجتناب ‌ناپذیر است.

پس از این اظهار نظر بود که سرلشکر باقری به سوریه رفت و با حضور خود در این کشور و مواضع و خط مقدم جبه، پاسخ تهدید اسرائیل را داد.

اگر اسرائیل در اندیشه جنگ با ایران در سوریه است، زمان نابودی خود را جلو انداخته است. حضرت آیت الله خامنه ای در سال 1393 درباره رژیم اسرائیل سخنی فرمودند که با استقبال زیاد جوانان و مردم ایران روبرو شد و حتی به عنوان بهترین جمله سال از سوی مردم برگزیده شد.

ایشان فرمودند؛ «ملت و جوانان ایران با کمال میل از مردم فلسطین حمایت می کنند و عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستند.» همان زمان این سخن بازتاب گستدره همراه با رعب و وحشت را برای اسرائیلی ها به همراه داشت.

اگر مقامات نظامی اسرائیل جنگ با ایران را در سوریه اجتناب ناپذیر می دانند، باید نابودی خود را هم در این جنگ حتمی بدانند.

هشداری که سرلشکر باقری به اسرائیل داده است، جدی است، تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه و حمله به خاک این کشور تفاوتی با وجود تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی در خاک سوریه ندارد.

سوریه خود قادر به پاسخگویی به حملات اسرائیل است، اکنون شرایط جنگی با تروریست های تکفیری تغییر یافته و قدرت ارتش و نیروهای مردمی سوریه با پایان کار تروریست ها افزایش می یابد، هشدار سرلشکر باقری به این معنا است که ایران در کنار سوریه مقابل اسرائیل خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران به راحتی تا پشت مرزهای اسرائیل پیشروی کرده است، اما صهیونیست ها نتوانستند به آرزوی خود در کردستان عراق برسند، ایران توانست بازی خطرناک بارزانی را مدیریت کند.

واکنش های صورت گرفته از سوی سران صهیونیستی نشان می دهد که اهداف سفر سرلشکر باقری به سوریه محقق شده است.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها