یک فرودگاه تا چه اندازه می تواند مسافرین خودش را سرگرم نگهدارد یا حداقل انتظار آنان را به ساعاتی خوش، آموزنده یا آرامش‌بخش تبدیل کند؟ با امکانات تفریحی و رفاهی چند فرودگاه در آمریکا آشنا می شویم.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۳۹
امکانات تفریحی و رفاهی فرودگاه ها در آمریکا+ عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، اگر از لحاظ طیف سرگرم‌کننده بودن بخواهیم فرودگاه‌ها را طبقه‌بندی کنیم، آنها جایی بین رفتن به دندانپزشک و پرداخت مالیات قرار می‌گیرند. اگر برایتان سوال شده است که این جمله به چه معنا است، باید گفت که منظور از این جمله این است که فرودگاه‌ جزیی جدا نشدنی از سفرهای هوایی است.

اما همین جزء جدا نشدنی هم می‌تواند گاهی بسیار خسته‌کننده شود. بعضی از فرودگاه‌ها برای این که مسافران احساس کسل بودن نکنند، امکانات خاصی را در نظر گرفته‌اند. در مقاله‌ای که برایتان فراهم کرده‌ایم، با چندین فرودگاه از این دست آشنا خواهید شد.
درمان استرس پرواز توسط حیوانات، فرودگاه دنور

سفر هوایی، حتی در بهترین شرایط نیز، گاهی می‌تواند باعث استرس شما باشد. برای آسوده کردن خیال مسافرین و به حداقل رساندن این استرس، در فرودگاه بین‌المللی دنور ایالت کلرادو، راه حلی جالب در نظر گرفته‌اند و آن هم کاهش استرس به وسیله سگ‌ها است و مسافران می‌توانند با بازی کردن یا حتی سلفی گرفتن با این حیوانات بی‌آزار، فشارهای روحی خودشان را کاهش دهند.
تماشای فیلم، فرودگاه پورتلند

فرودگاه بین‌المللی پورتلند، به عنوان بخشی از فعالیت‌های هنری‌اش، در سال جاری اقدام به تاسیس یک سینما با ظرفیت ۱۷ نفر کرد. این سینما رایگان است و مسافرین می‌توانند تماشای یک فیلم را جایگزین منتظر ماندن بر روی صندلی‌های فرودگاه کنند. تمامی فیلم‌های پخش شده مناسب تمامی افراد خانواده هستند و طول هر کدام از آن‌ها ۶۰ دقیقه است.
ماساژ، فرودگاه ساکرامنتو

پس از یک سفر هوایی خسته‌کننده، مسافرین می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی ساکرامنتو، زمانی را به استراحت خود و عضلاتشان اختصاص دهند. این ماساژ هم می‌تواند از طریق صندلی‌های مخصوص باشد و هم از طریق یک ماساژور حرفه‌ای.
آموزش هواکشت کردن گیاهان، فرودگاه شیکاگو اوهر

فرودگاه شیکاگو اوهر، اولین فرودگاهی در جهان است که اولین باغچه گیاهان هواکشتی خود را به نمایش گذاشت. بازدیدکنندگان می‌توانند سری به این باغچه‌ها بزنند و با سالم‌ترین و سازگارترین روش کشاورزی آشنا شوند.

نمایشگاه هنری، فرودگاه سن فرانسیسکو

لذت بردن از کارهای هنری، یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث کاهش اضطراب می‌شود و در فرودگاه سان فرانسیسکو، حسابی برای کارهای هنری‌شان ارزش قائل‌ هستند. ترمینال‌های ۲ و ۳ دارای انواع نمایشگاه‌ چرخان هستند.

مسیر پیاده روی، اسکای هاربر

این مسیر که در ترمینال ۴ فرودگاه اسکای هاربر ایالت آریزونا در آمریکا قرار دارد، نزدیک به یک و نیم کیلومتر طول دارد. این مسیر به منظور فعال نگه داشتن مسافرین ساخته شده و فرصت ورزش کردن را در اختیار آنان قرار داده است. کسانی که قدم در این مسیر می‌گذارند، می‌توانند حسابی از چشم‌اندازها لذت ببرند. نقشه‌‌های این مسیر در وبسایت این فرودگاه قابل روئیت است.
هتل‌های روزانه، فرودگاه اورلاندو

اگر مسافری چندین ساعت تا پرواز بعدی خود وقت داشته باشد، می‌تواند ساعتی را در هتل روزانه فرودگاه که در ترمینال اصلی آن واقع شده است، بگذراند. این هتل استخر روباز و سکوی آفتابگیری دارد و همچنین، سالن بدنسازی آن ۲۴ ساعته باز است. با این امکانات، به جرات می‌توان گفت که امکان ندارد انتظاری طولانی به ساعاتی خوش تبدیل نشود!
موزه هواپیماها، فرودگاه نوادا

موزه «هاوارد کنون» که در فرودگاه نوادا بنا شده است، تاریخچه‌ای شگفت انگیز از هواپیماها دارد. بزرگ‌ترین قسمت موزه در ترمینال ۱ واقع شده است. این موزه شما را با سیر پیشرفت هواپیماها از سال ۱۹۲۰ میلادی تا ظهور جت‌ها آشنا می‌کند.
سوئیت‌های ساعتی، فرودگاه دالاس فورت وورث

مسافرین می‌توانند از هیاهو و شلوغی فرودگاه فاصله بگیرند و ساعات انتظار خودشان را در سوئیتی خصوصی بگذرانند. این فرودگاه ۱۷ سوئیت دارد که هرکدام شامل سرویس بهداشتی و حمام، مبل تخت‌خواب‌شو، سیستم عایق صدا و کامپیوتری با صفحه‌ای ۳۲ اینچ و تلویزیون می‌شود.

این سوئیت‌ها برای ساعتی ۴۲ دلار (معادل چیزی حدود ۱۳۰ هزارتومان) قابل اقامت هستند.
موسیقی زنده، فرودگاه سیاتل تاکوما

این فرودگاه در هر روز هفته برنامه موسیقی زنده دارد. این برنامه در سال ۲۰۱۲ در این فرودگاه برای اولین بار اجرا شد تا موسیقی‌های شمال غربی را برای مردم و مسافرین به نمایش بگذارد. این برنامه موسیقی زنده در سراسر فرودگاه اجرا خواهد شد.
کتابخانه و موزه، فرودگاه سن فرانسیسکو

این فرودگاه بین‌المللی در بین خانواده‌هایی که با فرزندانشان سفر می‌کنند، محبوبیت زیادی دارد. موزه هوایی آن مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده تا این حد محبوب باشد.
کتابخانه و موزه آن در ترمینال بین‌المللی آن واقع شده‌ است و نمایش‌ها و برنامه‌های آموزشی را به صورت رایگان به مسافرین عرضه می‌کند. این نمایش‌ها تمرکز خودشان را بر روی تاریخ هواپیماهای تجاری و چگونگی تشکیل صنعت هوایی گذاشته‌اند.
شهربازی کودکان، فیلادلفیا

فرودگاه فیلادلفیا در دسته فرودگاه‌هایی قرار می‌گیرد که کودکان را فراموش نکرده و برای اوقاتی که به انتظار پروازشان هستند، دست به ساختن محلی برای بازی ساخته است.

قسمت آموزشی آن شامل جمبوجت، برج مراقبت و غیره می‌شود. نکته جالب اینجا است که در هواپیما و برج مراقبت رادیو تعبیه شده تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
پارک‌های فرهنگی، فرودگاه هونولولو

یکی از بهترین کارهایی که مسافران می‌توانند برای گذراندن وقت خودشان در این فرودگاه بین‌المللی انجام دهند، این است که به بازدید از باغ‌های زیبا و متنوع آن بروند.

این باغ به طوری طراحی شده است تا به راحتی بتوان تاثیر مردمان هاوایی، چینی و ژاپنی را بر روی این جزیره دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها