آموزش و پرورش موضوع را پیگیری می‌کند

تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در شیراز +فیلم

معاون وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با جام جم آنلاین :

تنبیه بدنی و لفظی دانش آموزان تخلف بوده و ممنوع است

تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس اگرچه مدتهاست کمرنگ و کاهش یافته است اما با این وجود در برخی مدارس خصوصا در شهرستان ها اخباری مبنی بر تنبیه بدنی شنیده می شود بطوریکه به تازگی در یکی از مدارس شهرستان شوش استان خوزستان ناظم مدرسه با زدن سیلی برگونه یک دانش آموز موجب پاره شدن پرده گوش وی شد .اتفاقی که از نگاه معاون وزارت آموزش و پرورش نه تنها غیر اخلاقی است بلکه دارای پیگرد قانونی است چراکه همان گونه که در آیین‌نامه اجرایی مدارس عنوان شده است، تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان به هر شکل و عنوانی ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۲۱
تنبیه بدنی و لفظی دانش آموزان تخلف بوده و ممنوع است

نجات بهرامی معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار داشت: قوانین آموزش و پرورش به اندازه کافی مشخص و شفاف است. وبراساس آن همه مسئولین مدارس را از تنبه بدنی و حتی توهین لفظی به دانش آموز منع کرده ایم.

وی درپاسخ به این پرسش که با وجود این قوانین بازهم شاهد تنبیه دانش آموزان در برخی از مدارس کشور هستیم گفت: این که آموزش و پرورش قول بدهد که دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود، اشتباه است. زیرا با وجود قوانین بازدارنده ، باز هم تخلف صورت می گیرد. این شامل همه حوزه ها می شود وفقط مخصوص آموزش و پرورش نیست.

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش همچنین افزود: تا کنون آموزش و پرورش خیلی بهتر از دستگاه های دیگر کارنامه مورد قبولی از خود برجا گذاشته است. ما درجامعه یک میلیونی معلمین کشور شاهد تعداد انگشت شماری از این گونه اتفاقات بوده ایم. این اتفاق حتی نسبت به سال های گذشته بسیارکم شده است و این یک کارنامه موفقیت آمیزی است. زیرا نشان می دهد نسبت به یک تخلف رسیدگی لازم صورت می گیرد.

وی درخصوص تنبیه دانش آموز خوزستانی که منجر به آسیب شنوایی وی شد ، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل برخورد فیزیکی نادرست ناظم مدرسه با دانش‌آموز پایه ششم در شهرستان شوش ،شنوایی او دچار آسیب‌ شده است. که پس از این حادثه معاون مدرسه از محل خدمت عزل و توبیخ در پرونده وی درج شد. همچنین او به مدرسه دیگری منتقل و پرونده‌ به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش به دیدار خانواده دانش‌آموز آسیب دیده رفته‌اند، گفت: در حال پیگیری وضعیت سلامت دانش‌آموز و پرداخت هزینه های درمان وی هستیم تا هر چه زودتر بتواند به تحصیل خود ادامه دهد.

وی در پایان تأکید کرد: با هر نوع تنبیه بدنی دانش‌آموزان مخالفیم و بارها اعلام کرده‌ایم که رعایت اخلاق و برخورد احترام‌آمیز با دانش‌آموزان یک اصل است.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها