شیائومی یکی از آن دسته شرکت‌های چینی است که همواره محصولاتی هیجان انگیز با قیمت بسیار مناسب را راهی بازار کرده است. آخرین گوشی هوشمند این شرکت که هنوز به مرحله عرضه نرسیده، ردمی نوت 5 (Redmi Note 5) است.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۰۹
شیائومی ردمی نوت 5 با پردازنده اسنپدراگون 617 در Geekbench رؤیت شد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، آخرین گوشی هوشمند شرکت شیائومی که هنوز به مرحله عرضه نرسیده، ردمی نوت 5 (Redmi Note 5) است که قرار است دو مورد از بروزترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، یعنی صفحه نمایش کم حاشیه با نسبت 18:9 و دوربین دوگانه را در اختیار علاقه‌مندان این برند قرار دهد. همچنین شایعات حکایت از این دارند که در این گوشی هوشمند از نسخه لایت و ضعیف‌تر اسنپدراگون 835، با نام اسنپدراگون 660 استفاده خواهد شد است.

البته نتایج بنچمارک Geekbench کمی با این شایعات در تناقض است و چیپ پردازشی مدل Qualcomm MSM8952 را برای این گوشی لیست کرده که همان اسنپدراگون 617 می‌باشد. هشت هسته Cortex-A53 این تراشه که سرعت پایینی هم دارند اصلاً قابل مقایسه با هشت هسته Kryo اسنپدراگون 660 نیست و پردازنده گرافیکی این چیپ هم کاملاً از دور خارج شده است.

اما این امیدواری وجود دارد که Geekbench در شناسایی مدل پردارنده دچار اشتباه شده باشد. اگر نتایج این بنچمارک را با نتایج مربوط به گوشی موتو جی 4 (Moto G4) که از تراشه اسنپدراگون 617 استفاده می‌کرد مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که امتیاز ردمی نوت 5 در تست تک هسته‌ای بسیار بالاتر بوده و بنابراین شاید این گوشی از چیپ پردازشی دیگری استفاده می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست و با نگاهی به نتایج بنچمارک ویوو ایکس 9 پلاس (vivo X9 Plus) مشاهده می‌شود که برای این گوشی هم دقیقاً همان مدل MSM8952 درج شده، در صورتی که چیپ پردازشی آن از نوع اسنپدراگون 653 است.

بنابراین هنوز جای امیدواری هست و شاید نرم‌افزار اولیه گوشی، Geekbench را به اشتباه انداخته است. از دیگر مشخصات درج شده برای ردمی نوت 5 می‌توان به 3 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد که با وجود ایده‌آل نبودن، برای یک گوشی مقرون به صرفه چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. ردمی نوت 5 که قیمت پایه آن از 150 دلار شروع می‌شود، با صفحه نمایشی 5.5 اینچی، دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، راهی بازار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها