این روزها نمایشگرهای بسیار عریض به یک ویژگی جذاب در اسمارت فون ها بدل شده اند اما همچنان تنوع انتخاب در میان آنها محدود است: به این معنا که یا باید یکی از موبایل های پرچمدار را برای این منظور برگزینید یا اینکه به امکانات محصولات اقتصادی قانع باشید. در واقع هیچ گزینه میانه دیگری وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۶۰
چیپست میان رده اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام رسما معرفی شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کوالکام با در نظر داشتن همین مساله روز گذشته چیپست اسنپدراگون ۶۳۶ را معرفی کرده که در اصل نسخه به روز شده از چیپست میان رده اسندراگون ۶۳۰ به شمار می رود و اصلی ترین مشخصه اش نیز پشتیبانی از رزلوشن بسیار کشیده +FHD (حدودا ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است.

به لطف این چیپست کاربران می توانند تجربه خود از کاربرد تلفن های هوشمند را به میزان چشمگیری بهبود داده و همزمان بودجه زیادی را هم صرف خرید نکنند. این چیپست از تکنولوژی Assertive Display نیز پشتیبانی می کند که امکان مشاهده بهتر محتوا در شرایط نوری نامناسب را فراهم می نماید.
پردازنده Kryo 260 مورد استفاده در این چیپست چهل درصد سریع تر از نسل قبلی عمل می کند

اما توان تراشه جدید کوالکام برای فراهم نمودن این قابلیت ها از پردازنده گرافیکی Adreno 509 می آید که حدودا ده درصد سریع تر از چیپ به کار رفته در اسنپدراگون ۶۳۰ است، ضمن آنکه پردازنده Kryo 260 مورد استفاده در نسخه به روز شده از این سیستم روی چیپ نیز حدودا چهل درصد سریع تر از نسل قبلی خود عمل می کند و به خصوص در زمان انجام تسک های سنگین متوجه تفاوت آن خواهید شد.

پشتیبانی از شبکه LTE با نرخ انتقال دیتای ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه و پردازنده سیگنال تصویر Spectra 160 از دیگر ویژگی های چیپست جدید به شمار می روند که البته نسبت به گذشته تغییری نداشته اند. در هر حال امید می رود که به لطف اسنپدراگون ۶۳۶ سرعت تلفن های هوشمند میان رده اندرویدی افزایشی محسوس پیدا کند و شاهد تغییری قابل توجه در طراحی شان باشیم.

در انتها اشاره کنیم که کمپانی سازنده حرفی از مشتری های احتمالی این چیپست به میان نیاورده اما در نظر دارد که در بازه زمانی آبان و آذرماه آن را در اختیار تولید کنندگان موبایل قرار دهد. و مهم تر از همه اینکه شرکت ها می توانند از این چیپست روی بوردهایی بهره بگیرند که دراصل برای چیپست های ۶۳۰ یا ۶۶۰ طراحی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها