سرمایه گذاری یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر دوازده هزار میلیارد ریالی معادل سیصد میلیون دلار نهایی شد تا به این ترتیب هند رسما در عرصه خودروسازی ایران وارد شده باشد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰۴
هند رسماً وارد عرصه خودروسازی ایران شد

به گزارش جام جم آنلاین، سرمایه گذاری یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر دوازده هزار میلیارد ریالی معادل سیصد میلیون دلار نهایی شد تا به این ترتیب هند رسما در عرصه خودروسازی ایران وارد شده باشد.

رضا عظیمی رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در نشستی خبری با بیان این خبر گفت: ماه گذشته با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا یک سال آینده این سرمایه وارد کشور خواهد شد.

عظیمی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است گفت: در راستای این سرمایه گذاری مشترک برخی از بخش های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا یابد تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و بعد 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.

عظیمی همچنین با اشاره به اینکه عظیم خودرو مرکز صادرات این محصولات به بازارهای خاورمیانه خواهد بود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از تولید سالانه باید به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها