سرجیو مارکینونه مدیر اجرایی شرکت فیات-کرایسلر در تازه ترین اخبار در مورد خودرو های الکتریکی عنوان کرد که این خودروها راه حل مناسبی برای چالش های به وجود آمده در صنعت خودروسازی نیستند.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۷۸
نظر عجیب مدیرعامل فیات کرایسلر

به گزارش جام جم آنلاین از دیجیاتو، این مدیر ارشد پیش از این نیز بر روی این موضع تاکید کرده و توضیح داده بود که این صنعت توسط تکنولوژی های جدید در معرض خطر قرار خواهد گرفت. مارچیونه نظرات متفاوت و عجیبی در مورد خودروهای الکتریکی و خودروان دارد.

به عنوان نمونه چندی پیش از علاقه مندان و دوست داران فیات درخواست کرده بود که خودروی الکتریکی فیات ۵۰۰ ای را خریداری نکنند چرا که این وسیله نقلیه برای کمپانی فیات مقرون به صرفه نبوده و سودی برای این شرکت ندارد.

در حقیقت وی معتقد بود که تولید این خودروها امری بیهوده بوده و موجب ضرردهی میشود.

این مدیر اجرایی همچنین برای خبرنگاران توضیح داده است که هرگز خودروی فراری به قوای محرکه الکتریکی مجهز نخواهد شد، چرا که این گونه خودروها هیچگونه سروصدایی تولید نمی کنند و ما معتقدیم یکی از جذابیت های وسایل نقلیه سروصدای آن هاست.

گفته می شود که مارچیونه در زمان تست رانندگی تسلا مدل اس مجبور شد برای فرار از سکوت خودرو رادیو آن را روشن کرده و سروصدا ایجاد کند.

به طور کلی مارچیونه به داشتن نظرات اینچنینی معروف است، مثلا او به شدت مخالف خودروهای خودمختار و مستقل بوده و در یک اظهار نظر جنجالی بیان کرده است که درصورتی می توانید اتومبیل های خودران کمپانی فیات-کرایسلر را در خیابان مشاهده کنید که ابتدا به من شلیک کرده و من را بکشید.

هرچند مردم فکر می کنند که کمپانی های خودروسازی بیشتر از همه متمایل به افزایش خودروهای خودروان و الکتریکی و حرکت به سوی آینده ای مملو از این خودروها هستند و شنیدن چنین سخنانی از زبان مدیر عامل این شرکت ها یک برای آن ها عجیب به نظر می رسد اما واقعیت این است که مارچیونه پر بیراه نمی گوید و برای بسیاری از گفته های خود دلیل منطقی دارد.

این شخص از اولین افرادی است که عنوان کرد خطوط تولید و کنترل سنتی شرکت های تولید کننده قطعات خودروها (OEM) در فرآیند الکتریکی سازی وسایل نقلیه تحت تاثیر فراوان و گاها منفی قرار خواهند گرفت.

این موضوع تفاوت چندانی با نگرانی های خودروسازان اروپایی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی، هزینه ها، حاشیه ها و از دست رفتن شغلی های موجود فعلی ندارد و در واقع همه این موارد به چالش ها و مشکلات ایده الکتریکی سازی وسایل نقلیه اشاره می کند.

برای درک بهتر این تاثیرات بهتر است بدانید که OEM ها به شرکت هایی اطلاق می شود که سازنده اصلی قطعات اتومبیل ها هستند و این قطعات را با نام خود به کمپانی های مطرح خودروسازی می فروشند.
افزایش عرضه و حضور خودرو های برقی در جاده ها چه مطابق میل ما باشد و چه مخالف میل ما باشد درست مثل هر اتفاق دیگری مسائل و مشکلات خاص خود را دارد.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت این خودرو ها و عدم تولید آلودگی توسط آن ها بعضی از کشور ها تاکنون به فکر ممنوع کردن استفاده از بنزین و سوخت های درون سوز برای وسایل نقلیه افتاده اند.

طبیعتا هر تغییری پیامدهای منفی و مثبت خود را داشته و در نهایت همه تلاش می کنند که مصرف کننده برنده نهایی این ماجرا باشد.

البته حرکت از سمت دنیای خودروهای درونسوز به سمت دنیای اتومبیل های الکتریکی یک انتقال کامل و بدون بازگشت محسوب نمی شود و این فرآیند بسیار زمان بر خواهد بود.
[اظهارات عجیب مدیر عامل فیات کرایسلر در مورد خودروهای برقی]
مارچیونه باید واقعیت را پذیرفته و قبول کند نقاط قوت این موضوع به مراتب بیش از نقاط منفی آن است.
عبور از موتورهای درونسوز به سمت موتوهای برقی مزیت و راحتی فراوانی را در اختیار مردم قرار می دهد. هیچ تکنولوژی دیگری وجود ندارد که بتواند به اندازه خودروهای الکتریکی مفید باشد. شنیده حاکی از این است مارچیونه برای پیروز شدن بر مشکلات خودرو های درون سوز حتی استفاده از هیدروژن را راه حل بهتری می داند.به نظر می رسد که این مدیر اجرایی سابقه تحقیقات و تلاش های دیگر خودروسازان را در این زمینه مطالعه نکرده است چرا که تقریبا تمامی کمپانی هایی که بر روی استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین سرمایه گذاری کرده بودند هم اکنون به سمت خودروهای پلاگین متمایل شده اند. جالب است که خبرگزاری ها چندی پیش عنوان کردند که مارچیونه در این مورد تغییر موضع داده و با تولید و عرضه وسایل نقلیه الکتریکی موافقت کرده است. این مدیر ارشد همچنین در مصاحبه با خبرنگار معروف خبرگزاری بلومبرگ در ایتالیا، توماس ابهاردت اضافه کرد که فیات-کرایسلر با عرضه سهام شرکت قطعه سازی مگنتی مارلی در سال آینده بخشی از دارایی خود را جداسازی کرده و این شرکت زیر مجموعه را به یک کمپانی جدید تبدیل خواهد کرد.

مگنتی مارلی یک شرکت بزرگ قطعه سازی زیر مجموعه فیات-کرایسلر کرایسلر است که در زمینه طراحی، توسعه و ساخت سیستم‌ها، ماژول‌ ها و قطعات خودرو فعالیت می‌ کند.

شایعات زیادی پیرامون فروش کامل و یا حداقل بخشی از این شرکت به گوش می رسد که تقریبا تمامی این شایعات مدتی بعد تکذیب می شود.

چندی پیش نیز اعلام شد که علاوه بر آئودی و برند آلفارومئو حتی سامسونگ هم به دنبال تصاحب این قطعه ساز معروف و موفق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها