معاون وزیر خارجه روسیه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره «بهبود» توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن بایستی به جای تغییر برجام، به فکر اجرای تعهداتش باشد.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۴۲
معاون وزیر خارجه روسیه : به جای تغییر برجام به تعهداتتان  عمل کنید

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، ساعاتی بعد از اظهارات «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که خواستار اصلاح توافق هسته‌ای با ایران شده بود گفت واشنگتن بایستی به جای تلاش برای تغییر توافقی که کارساز است به تعهداتش در آن عمل کند.

ریابکوف که با خبرگزاری ایتارتاس گفت‌وگو می‌کرد: «یک ضرب‌المثل آمریکایی هست که دوستان ما در خارج از کشور معمولاً در چنین موقعیت‌هایی به کار می‌برند: اگر چیزی نشکسته، به فکر ترمیم آن نباش. این چیزی است که من می‌خواهم خطاب به همکارانمان در آمریکا بگویم.»

دیپلمات روس، با اشاره به اظهارات مکرر مقام‌های آمریکایی درباره «بهبود توافق هسته‌ای و تکمیل کردن آن» گفت: «به نظر می‌رسد با توجه به اینکه توافقات فعلی کاملاً کارساز هستند، انجام چنین کاری اشتباه است.»

وی تأکید کرد: «ایران کاملاً به تعهداتش پاپیبند بوده است و این چیزی است که درباره آمریکا نمی‌توان گفت. در چنین شرایطی، آنچه باید تغییر پیدا کند اجرای توافقات فعلی توسط طرف آمریکایی است.»

تیلرسون، در مصاحبه‌ای یکشنبه شب با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته بود آمریکا در تلاش است با همکاری شریکان اروپایی، توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کند. وی از ضرورت عقد یک توافق ثانویه با ایران سخن گفت.

ریابکوف در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما شاهد علامت‌های مکرر از طرف واشنگتن برای اصلاح توافق فعلی یا تکمیل آن هستیم. چیزی که در اینجا باید اصلاح شود، اجرای توافقات فعلی توسط طرف آمریکا است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها