در حالی که نخست‌وزیر عراق پیش‌تر از آغاز حرکت نیروهای عراقی به سمت کرکوک خبر داده بود، آخرین گزارش‌های منابع خبری کردی حاکی از وقوع درگیری‌هایی در منطقه "تازه خورماتو" است.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۲۸
درگیری‌های توپخانه‌ای در جنوب کرکوک/ نیروهای عراقی کنترل بخش وسیعی از کرکوک را به دست گرفتند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل ازایسنا، منابع خبری کرد از وقوع درگیری‌هایی در "تازه خورماتو" واقع در جنوب کرکوک خبر داده‌اند. یک فرمانده پیشمرگ‌ها در این رابطه گفته است که دو طرف با استفاده از سلاح‌های سنگین در این منطقه تبادل آتش کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از پیشمرگ‌ها گزارش داده که توپخانه‌های نیروهای کردی و عراقی در جنوب کرکوک اقدام به تبادل آتش کرده‌اند.

در حالی که تلویزیون دولتی عراق پیش‌تر از کنترل مناطق وسیعی در کرکوک بدون هیچ‌گونه درگیری خبر داده بود، کمال کرکوکی، از فرماندهان پیشمرگ‌ها این موضوع را رد کرده است.

منابع خبری عراقی درحالی از کنترل کامل پایگاه K۱ توسط نیروهای این کشور خبر می‌دهند که یک دستیار ارشد مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق مدعی است، این پایگاه تحت تصرف کرده است.

در همین حال، کوسرت رسول، معاون اقلیم کردستان عراق گفته که ۳۰۰۰ پیشمرگ دیگر در کرکوک مستقر شده‌اند. وی پیش‌تر از استقرار ۶۰۰۰ نیرو در این منطقه خبر داده بود.

تسلط نیروهای عراقی در کرکوک
در پی تسلط نیروهای عراقی بر بخش وسیعی از کرکوک درگیری‌های مسلحانه‌ای بین نیروهای مسلح عراق و پیشمرگ‌ها در محله صنعتی در نزدیکی تازه‌خرماتو در جنوب کرکوک در گرفت.

به گزارش رویترز، تلویزیون دولتی عراق از تصرف بخش وسیعی از کرکوک به دست نیروهای عراقی خبر داد و اعلام کرد که این امر بدون مخالفت از سوی پیشمرگ‌های کرد صورت گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر شده که اندکی پیش منابع خبری از دستور حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق برای آغاز حرکت نیروهای این کشور به سمت کرکوک خبر دادند.

اسکای نیوز عربی نیز در این باره گزارش داده است، یک مقام ارتش از پیشروی یگان‌های تیپ هشتم به همراه عناصر حشد شعبی به سمت شهرک تازه خرماتو در جنوب کرکوک خبر داد.

نیروهای عراقی به واسطه بلندگوها از نیروهای پیشمرگ‌ خواسته‌اند خود را تسلیم کنند.

یک مقام امنیتی نیز به سومریه نیوز گفت: سازمان مبارزه با تروریسم، تیپ نهم زرهی و پلیس فدرال توانستند کنترل مناطق وسیعی از کرکوک را به دست بگیرند. وی تاکید کرد، هیچ درگیری بین دو طرف رخ نداد.

این منبع افزود: نیروهای وابسته به حشد شعبی تحت فرماندهی عملیات مشترک به پشتیبانی از نیروهای مسلح در خارج از کرکوک مشغول هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها