محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس نیوز اعلام کرد که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام پایبند نبودن تهران به توافق هسته ای، به اعتبار واشنگتن و قابل اعتماد بودنش لطمه می زند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵۲
ظریف: دیگر به دولت های آمریکا نمی توان اعتماد کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ظریف به خبرنگار شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت: هیچ کس دیگر به هیچ دولت آمریکا برای وارد شدن به مذاکرات طولانی با این کشور اعتماد نخواهد کرد، زیرا ازهم اکنون، مدت زمان دوام هر تعهدی که دولت آمریکا باید انجام دهد، یادآور دوره آن رئیس جمهوری است.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر موضع کاخ سفید بر توافق های اخیر دولت جمهوری اسلامی با شرکت بوئینگ برای خرید هواپیماهای جدید، یادآور شد که تا آنجا که من در جریان هستم، ایران با شرکت های آمریکایی سر ستیز ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص دست کشیدن از تلاش برای برقراری روابط بهتر با دولت فعلی آمریکا گفت: معتقد هستم که دولت ترامپ چشمان خود را به واقعیات منطقه ما می بندد. ما معتقدیم که این مساله برای آمریکا و دولت ترامپ حائز اهمیت خواهد بود که اختلال شناختی خود در مورد منطقه ما را اصلاح کنند.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه که امروز (یکشنبه) منتشر شد، گفت که دونالد ترامپ به بی اعتمادی میان جامعه جهانی و آمریکا وسعت می بخشد.

وی افزود: هیچ یک از ما به آمریکا اعتماد نکردیم. این توافق بر پایه اعتماد نبود، بلکه مبتنی بر بی اعتمادی دو طرفه بود و من تصور می کنم که این مساله، نقطه قوت توافق بود. این مساله، مساله بدی در مورد توافق نیست، بلکه نقطه قوت توافق است.

ظریف با اشاره به اینکه ترامپ بی اعتمادی بین تهران و واشنگتن و همچنین میان جامعه جهانی و آمریکا را افزایش می دهد، گفت: از این پس، آمریکا نه تنها غیرقابل پیش بینی است، بلکه غیرقابل اعتماد نیز هست. وی افزود: در نحوه رفتار آمریکا با سایر نقاط دنیا، ادب و نزاکت زیادی باقی نمانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و به رغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تائید نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها