لاریجانی در نشست اتحادیه بین‌المجالس:

ترامپ با ادبیات نازی‌ها سخن می‌گوید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد بی تعهدانه ترامپ در مورد برجام، گفت: سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران جا ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۳۲
ترامپ با ادبیات نازی‌ها سخن می‌گوید

به گزارش جام جم آنلاین از خانه‌ ملت، علی لاریجانی امروز (یکشنبه 23 مهر) در یکصد و سی و هفتمین نشست اتحادیه بین‌المجالس – سن پترزبورگ- که با شعار «تقویت تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتگوی بین دینی و بین قومی» برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم والنتیا ماتوینکو، رئیس محترم شورای فدراسیون روسیه، جناب آقای ویچسلاو ولودین، رئیس محترم دومای دولتی روسیه،

روسای محترم مجالس،

همکاران و حضار گرامی،

با قدردانی از میزبانی شایسته دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه، موجب افتخار است که در این شرایط حساس در جمع همکاران حضور یافتم. لازم می دانم در پایان مسئولیت موفقیت آمیز آقای حسین صابر چودری از همه تلاش های ایشان در راستای ارتقاء اتحادیه تشکر کنم.

امید دارم این نشست که شعار اصلی آن «تقویت تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتگوی بین دینی و بین قومی» می باشد، بتواند در حل و فصل چالشها و بحران ها در جهان گام موثری بردارد.

همکاران گرامی،

حضار محترم،

با همه اهمیتی که این موضوع دارد ولی بپذیرید که شرایطی که امروز آمریکا ایجاد کرده است نه تنها کمکی به این مهم نمی کند بلکه قدری فضا را یأس آور نموده است. سخنان غیر مسئولانه اخیر رئیس جمهور آمریکا گواه این معنا است.

نمایندگان محترم ملت های جهان؛

شما می دانید ایالات متحده در سال 1953 با کودتایی که علیه دولت دمکراتیک ایران انجام داد، ملت ایران را به مدت 25 سال گرفتار دیکتاتوری وابسته به خود نمود. ملت ایران پس از مبارزات سخت در سال 1979 علیه حکومت دیکتاتوری دست نشانده آمریکا پیروز شدند.

آمریکا چند ماه مانده به پیروزی انقلاب بار دیگر قصد کودتا در ایران داشت و این ماموریت را به ژنرال هایزر داد اما طوفان انقلاب به رهبری امام خمینی بساط آن ها را به هم ریخت و فرار را به قرار تریجح دادند.

حمایت آمریکا از حمله عراق به ایران اقدامی سبعانه بود

آمریکا که پایگاه اصلی خود را در منطقه از دست داد، صدام را تشویق نمود به ایران حمله کند و 8 سال جنگ علیه ایران که صدها هزار نفر در آن شهید و مجروح شدند، اقدام سبعانه دیگر آنان بود.

آمریکا در اقدامی جنون آمیز هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون نمود که همه سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

نمایندگان محترم مجالس؛

تعجب آور است که رئیس جمهور کشوری با چنین پیشینه سیاسی امروز برای ملت ایران دلسوزی می کند.

اتهام زنی ترامپ علیه سپاه در راستای دفاع آمریکا از داعش است

تاسف آورتر آن است که سپاه که یک نیروی نظامی مردمی است و با درخواست دولت های عراق و سوریه به کمک ملت های آنان شتافت تا داعش را سرکوب کند متهم به حمایت از تروریسم می نماید. ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که وزیر خارجه اسبق آمریکا علنا اعلام نمود داعش را آمریکا به وجود آورد و آقای ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود آمریکا را متهم به این کار کرد.

تروریست خواندن حزب الله و حماس از سوی آمریکا از ارزش های آن ها نمی کاهد

اگر صد بار رئیس جمهور آمریکا حماس و حزب الله را در ردیف گروه های تروریستی مورد اهانت قرار دهد از ارزش مبارزات آن ها کاسته نمی شود. این دو گروه در مقابل رژیم صهیونیستی که بارها دست به قتل عام فلسطینی ها زده و سال هاست آنان را از سرزمین خود آواره نموده و چندین بار به لبنان حمله نموده است از حقوق ملت خود دفاع مشروع می کند و البته ما با افتخار از آنان دفاع می کنیم.

در مسئله هسته ای ایران با حضور اتحادیه اروپا، روسیه، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس و ایران طی 30 ماه مذاکره چنین توافقی حاصل شد که به تصویب شورای امنیت رسید.

آقای ترامپ اخیرا اعلام کرد که ایران پایبند به توافق نیست، حال آنکه 8 بار آژانس بین المللی اتمی رسما پایبندی ایران را اعلام کرده و آژانس در گزارش اخیر خود در 2 روز گذشته پس از سخنرانی آقای ترامپ مجددا اعلام کرد که ایران به همه نظامات بین المللی آژانس پایبند بوده است.

ترامپ نه به توافقات بین المللی پایبند بوده و نه احترامی برای سازمان ملل قائل است

به نظر می رسد که آقای ترامپ نه به توافقات بین المللی پایبند است و نه احترامی برای سازمان ملل قائل است و به همه کشورها نشان می دهد که دولت آمریکا به هیچ تعهدی پایبند نیست، یک روز از معاهده آب و هوای پاریس خارج می شود، یک روز دیوار مکزیک را برای تحقیر این کشور مطرح می نماید، یک روز از یونسکو خارج می گردد، در سازمان ملل در حضور رهبران دنیا سخن از نابودی کامل کره بر زبان می آورد و به سرکوب گران، مردم متمدن و نجیب اما فقیر یمن سلاح می دهد.

اگر آقای ترامپ واقعا نگران سلاح هسته ای است، چرا جلوی رژیم صهیونیستی اسرائیل را نمی گیرد، چه کسی حرف های شما را باور می کند، آن هم وقتی ایران صراحتا اعلام می کند سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ما جایی ندارد.

ترامپ با ادبیات نازی‌ها سخن می‌گوید

متأسفانه آقای ترامپ با ادبیات نازی‌ها سخن می‌گوید. امروز از مدیترانه تا اقیانوس هند، از شرق آفریقا تا شرق آسیا را تهدید می‌کند، آیا آقای ترامپ می داند چه می گوید؟ اگر آمریکا ضعیف شده، چرا باید هزینه آن را سایر کشورها بدهند. نازی‌ها هم می‌خواستند ضعف خود را با کوبیدن سایر کشورها جبران کنند ولی هزینه‌ای دادند که برای همه بشرتی تجربه تلخ آن باقی ماند. اگر قدرتی دارید چرا جلوی هجوم وحشیانه به مردم مسلمان میانمار را نمی گیرند.

به نظر می رسد آقای ترامپ به خاطر دشمنی با آقای اوباما، می‌خواهد هر کاری ایشان انجام داده خراب کند و اوباما زدایی نماید این چه معنا دارد که آقای ترامپ شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس را هم نادیده می گیرد فقط می خواهد در رقابت های داخلی، آقای اوباما را بکوبد.

این افتخار نیست برای کشوری که در قانون اساسی خود گسترش دمکراسی و حقوق بشر را اصل قرار داده، با این گونه رفتارها امروز به جایی رسیده که بعضی از رفقای آن در منطقه ما کشورهایی هستند که حتی یک بار انتخابات پارلمانی در کشور خود نداشتند.

اینها گوشه‌ای از موانعی است که در مقابل ایده ارزشمند این اجلاس قرار دارد. لکن پارلمان ها می‌توانند با هوشیاری اما با حوصله این موانع را از بین ببرند.

قدردانی از روسیه جهت پیگیری حل سیاسی بحران سوریه

تلاش‌های دولت روسیه به خصوص شخص آقای پوتین در یافتن راه حل سیاسی برای سوریه در آستانه با حضور ایران و ترکیه جای قدردانی دارد. این نمونه‌ای است که در مقابل اقدامات یأس آور برخی قدرت ها، نشانه‌های امیدوار کننده هم در جهان امروز مشاهده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها