رئیس مجلس پیش از عزیمت به روسیه:

تک روی آمریکا در برجام به ضررشان تمام می شود

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای ایران به جز آمریکا بر اجرای کامل آن تأکید دارند.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۹۷
تمام طرف‌های برجام به جز آمریکا بر اجرای آن تأکید دارند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرگئی لاوروف امروز پنج‌شنبه تأکید کرد که تمامی طرف‌های برجام به جز آمریکا بر اجرای کامل آن تأکید دارند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اینترفکس، لاورف گفته است: «سخت است که تصور کنیم چطور یکی از طرف‌ها می‌تواند به صورت قانونی از این توافق هسته‌ای خارج شود».

وی تأکید کرد: «خروج آمریکا از برجام به لحاظ حقوقی بسیار دشوار است چرا که برجام سندی است که به عنوان یک مصوبه حقوقی بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

این اظهارات وزیر خارجه روسیه امروز پس از دیدار با وزیر خارجه بروندی مطرح شده است.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، تمامی طرف‌های برجام قبلا صراحتا اعلام کرده‌اند که بر تعهد کامل واشنگتن به مفاد این توافق اصرار دارند.

دیپلمات ارشد همچنین اعلام کرد، «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی وی اطمینان داده است که هدف اصلی واشنگتن از حضور در سوریه، مبارزه با داعش است.

لاوروف گفته است: «تیلرسون یک بار دیگر به من اطمینان داد که تنها هدف ائتلاف آمریکایی در سوریه مبارزه با داعش است و نه هیچ چیز دیگر».

وزارت خارجه روسیه سه روز پیش از گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود درباره برخی مسائل دوجانبه و بین‌المللی خبر داده بود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که لاوروف و تیلرسون درباره تعامل دو کشور به منظور تضمین کارآمدی مناطق کاهش تنش در سوریه و حل سیاسی بحران سوریه تبادل نظر کردند.

به گزارش اینترفکس، وزرای خارجه روسیه و آمریکا همچنین از مذاکرات بین معاونان وزرای خارجه درباره موضوعات پیچیده فی مابین روسیه و آمریکا حمایت کردند؛ مذاکراتی که برای بهبود روابط دو کشور در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها